HVA ER FRIHET?

Kjære leser.

Å miste nesten 38 kilo på ett år kan gi frihet,

men for meg handler frihet om ganske mye.

Det handler om å bestemme over eget liv.

Det handler om å ta egne avgjørelser.

Det handler om å ha kontroll over meg selv.

Det handler om å ikke ha elementer i livet som drar meg nedover.

Jeg har i alle år trodd at det å ha tid til seg selv eller prioritere seg selv 

er egoistisk. Jeg ser nå at det er en nødvendighet.

Alle trenger egenpleie. 

Å la maten kontrollere livet mitt, føltes som et fengsel.

Alt handlet om neste måltid. Neste øyeblikk der jeg kunne “kose” meg.

Å gi slipp på maten har gitt meg mulighet til å se andre ting i livet.

Viktige ting!

Ting jeg bare har tatt forgitt.

Hvordan er det mulig sier noen… Det er mulig! 

Det heter å spise seg til frihet.

Meg og yogamatten min.

 

FROKOST DAG 202:

Frokostmuffins:

Jeg lager 6 store og spiser 3 til en frokost.

1 oz linfrø.

2 oz havregryn.

6 oz most banan.

3 oz melk.

1 oz nøtter

2 egg.

1 ts bakepulver.

1 ts kanel.

Bland dette godt sammen og fyll formene.

Stek på 200 grader i 30 min, midt i ovnen.

 

LUNSJ DAG 202:

Tomatsuppe med egg.

Jeg koker 2 egg.

10 oz hakkedetomater, løk og gulrot kokes sammen med 1 dl vann.

Moses med stavmikser og smakes til med salt, pepper, oregano og basillikum.

 

MIDDAG DAG 202:

Gryte:

4 oz løk, gulrot, paprika og brokkoli stekes i en stekepanne med litt olje.

Ha i 4 oz stekt kjøttdeig og stek dette godt sammen.

Tillsett 3 oz hakkede tomater og 1 dl vann.

Kok dette godt inn å smak til med salt, pepper, oregano og basillikum.

Du kan godt ha litt chili og hvitløk i også.

Kok opp vann å ha 3 oz raspet blomkål i vannet.

Sil av “risen” med en sikt (tette hull).

 

Nydelig!

Klem J

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg