75 KG MINDRE. DU HAR VEL IKKE PROBLEMER LENGER….

Kjære leser.

Jeg opplever mennesker rundt meg som 

mener at jeg må jo leve det perfekte liv,

siden jeg har klart å gå ned i vekt.

At jeg har en problemfri hverdag siden jeg er 75 kilo 

lettere enn jeg var for bare 6 år siden.

Gravid ja, men jeg gikk bare ned 5 kilo etter graviditeten.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av disse påstandene.

Selvfølgelig har jeg det mye bedre.

Jeg har blitt kvitt store deler av smertene og utmattelsen.

Jeg er lettere til sinns og i kroppen.

Men jeg har jo problemer som alle andre.

Å gå ned i vekt løser jo ikke hverdagslige vanskeligheter.

Jeg må sette grenser for barna, som ikke alltid er enig.

Jeg må vaske hus og sure sokker.

Så det å gå ned i vekt løser ikke alle problemer.

Men ved å kutte mel og sukker har jeg energi til dette.

Jeg fungerer mye bedre. Jeg er en bedre utgave av meg selv.

Jeg finner glede i å kunne vaske huset når jeg fortjener det.

Jeg orker å stå i kampen med grensesetting for barna.

Jeg irriterer meg ikke over uviktige problemer.

Dette har jo ikke med vekten, men kostholdet å gjøre.

Humøret blir mer stabilt ved å spise det jeg spiser og

til faste tider i løpet av dagen.

Når jeg nå tenker tilbake på hvor sur jeg var før,

blir jeg nesten flau. Jeg hadde blodsukker svingninger hele tiden.

MEN jeg må nå ta stilling til følelser jeg undertrykket med mat,

noe som ikke alltid er så gøy. Men det er ganske befriende.

FROKOST 1 ÅR DAG 37:

Irina rundstykke med 1 egg.

Vedlikehold:

2 oz stekte poteter og 1 oz skinke/bacon til.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 37:

Stekt ris med grønnsaker og egg:

Jeg samlet sammen en del rester av grønnsaker fra uken.

3 oz blomkålris.

7 oz grønnsaker (amerikansk blanding, løk, paprika)

2 egg.

Rasp blomkålen og trekk den i kokt vann i 1 min.

Sil godt av den.

Stek grønnsakene godt i en stekepanne.

Tilsett “risen”, salt, pepper og sammenvispet egg.

Stek dette godt sammen.

Kan serveres med soyasaus om du ønsker.

Vedlikehold:

4 oz ris.

10 oz grønnsaker.

2 egg.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 37:

Bunn:

2 oz ost smeltes i mikroen sammen med 1 ts rømme.

Tilsett 1 ts egg og rør dette godt sammen.

1 ts hvitløkpulver.

VEDLIKEHOLD:

1 oz havregryn blandes i deigen.

 

Trykk denne deigen ut over et bakepapir med våte hender.

Stekes på 225 grader i ca 15 min. Til den er lysebrun.

 

Fyll:

Kok opp hakkede tomater og tilsett pizza krydder.

 

Ha 6 oz tomatsaus over bunnen.

Vei opp 1 oz kjøtt og 1 oz ost.

Ha osten over sausen og kjøttet på toppen.

 

Serveres med 4 oz salat.

Du kan også ha løk, paprika eller andre grønnsaker på pizzaen.

Da veier du bare dette opp.

 

Ferdig stekes på 225 grader i 15-20 min. 

Bunnen blir ganske mørk på fargen, men da er den best.

 

HUSK:

Pizza lignende matvarer kan trigge deg.

SÅ VÆR OPPMERKSOM!

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #utenmelogsukker #nosugar #noflower #lettereliv

#pizza #sunnmat #stektris #frokost #lunsj #middag #livsstilsendring 

#nylivsstil #lykkelig #stabiltblodsukker 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg