DU ER DUM DU!!

Kjære leser.

Jada jeg har ikke blitt sett på som den skarpeste kniven i skuffen.

Jeg forstår jo dette. På skolen ble jeg dum fordi at jeg trengte tid.

Tid til å sette meg inn i ting, tid til å forstå.

Hodet mitt var fyllt med bekymring og jeg klarte ikke å fokusere.

Jeg følte meg aldri god nok, aldri bra nok og var den feite jenta.

Jeg giftet meg i ung alder med en traumatisert mann…

En mann som skulle sette mer spor enn jeg trodde.

En mann som led av sine egne traumer fra en dårlig barndom.

Og som lot sinnet sitt gå ut over meg… Ikke så smart av meg.

Noe jeg er glad jeg kom meg ut av med livet i behold.

Og førte meg sammen med verdens mest fantastiske mann!

Jeg var overvektig, ikke noe pen. Jeg sier mye dumt for å ikke virke dum.

Som da bare blir dumt. Jeg ble aldri tatt seriøst.

Folk trodde ikke på den genuine meg.

Den som ikke er ute etter å lure noen, men faktisk hjelpe.

For ingen overvektige som meg kunne vel være opptatt av å gjøre ting med hjertet??

Eller?

Jeg må bare si at ting har endret seg drastisk.

Noe som er fryktelig trist å tenke på.

Men som jeg ser har en sammenheng med vekten min.

Folk hører hva jeg sier, ser på meg og ser opp til meg.

Jeg har gått fra å være dum til å bli smart.

Jeg føler meg smartere også, noe som sikkert påvirker min utstråling.

Jeg tar rette valg hver dag, som er avgjørende for meg.

Men kan faktisk grønnsaker gjøre deg smartere?

Ja det tror jeg.

Hvis jeg tenker meg om, så har jeg ikke hatt nok plass til fornuft før.

Nå virker alt mye mer logisk. 

Som det står i boken “spis deg fri” sukker er kjent for å virke depressivt.

Dette kostholdet kan øke utskillelsen av serotonin, som fører til bedre humør.

Nå er ikke jeg lege eller ekspert på annet menn matlaging,

Så jeg kan ikke sitte her å si at alle vil bli smartere og gladere av dette.

Men jeg kan si at de som har en hjerne som min vil få det bedre.

Og vi er mage som er på denne reisen, så du er aldri alene. 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnkropp

#lykkelig #fri #frihet #smartevalg 

6 kommentarer
    1. Hei
      Du er utrolig flott og har inspirert meg til sette igang
      Er på dag 2 nå og bruker mange av dine oppskrifter så håper du fortsetter legge ut
      Greitt forholde seg til veie maten men sulten er jeg nå
      Vert ekstremt hektet på sukker så forberedt på noen tøffe dager
      Hvor lang tid tok det før du merket vekttap??
      Viktig kunne se resultater raskt da øker motivasjon også
      Har i første omgang gjitt dette 2 uker
      Flott kveld til deg

    2. Kristin: Tusen takk.
      Så utrolig hyggelig å høre.
      Den første tiden kan være litt tøff ja, lett å glemme.
      Jeg gikk ned etter første uke jeg. fikk sjokk da jeg sjekket vekten.
      Start med en dag om gangen. Det er det lureste du gjør. Bare i dag sier jeg.
      Lykke til. Håper å høre hvordan dette har gått med deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg