NÅR KROPPEN SVIKTER OG SØTSUGET KOMMER

Kjære leser.

Noen flotte dager på hytten til svigermor og bonussvigerfar.

Solen har varmet godt, kveldene har vert kalde.

Men vi har kost oss inne med kinasjakk og påskekrim.

Det er ikke enkelt å komme til andre med den maten jeg spiser for tiden.

Ikke minst at jeg veier og måler alt jeg putter i munnen.

Det at jeg ikke kan unne meg alt det gode som fines der ute,

er ikke lett for andre å forstå. Men jeg er så utrolig glad for at jeg klarte det.

Jeg klarte meg igjennom påskeferien uten å bryte linjene.

Til tross for at dagen i går var grusom!

Jeg hadde så mye smerter og følte at jeg var døden nær.

Dette er lenge siden jeg har følt på nå.

Vanligvis ville jeg hoppet rett i alle skåler, men jeg klarte faktisk ikke det.

Dette betyr så mye for meg, at jeg holdt meg til min plan.

Jeg er ikke i toppform i dag heller, men bedre.

Heldigvis ingen søtsug. Så når tanken kommer skyv den vekk.

Det er bare sabotøren som vil at du skal havne utpå igjen.

Nå gleder jeg meg til hverdag og rutiner. Det tror jeg alle trenger.

 

FROKOST DAG 217:

Knekkebrød med egg og skinke.

Knekkebrød uten mel og sukker, med gresskar, linfrø og havregryn.

1 oz knekkebrød.

2 oz eggerøre og skinke.

6 oz frukt.

 

LUNSJ DAG 217:

Tomatsuppe med egg.

10 oz hakkede tomater, løk og gulrot kokt godt sammen med 1 dl vann.

Smakt til med basillikum, oregano, salt og pepper.

Most med stavmikser.

Servert med 2 kokte egg.

 

MIDDAG DAG 217:

Det ble pizza i dag, med pepperoni og sterke kjøttboller.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #sunnkropp #sunnlivsstil #tomatsuppe

#lettereliv #foodfreedom 

5 kommentarer
    1. Hei.
      Takk for kjekke blogg med mange mat tips. Men et spørsmål. Hvorfor er mengdene oppgitt i Oz? Mvh. Laila

    2. Lager du knekkebrød selv? Har du oppskrift? Har tenkt at det måtte være mulig med havregryn og frø som protein, evt fiberhusk/egg til å binde sammen, men må regne på mengde 😊for å få det BLE vennlig.

    3. Elisa: ja jeg lager knekkebrød. Men de regnes som proteiner siden frø er protein.
      1,5 dl solsikkefrø.
      1,5 dl linfrø.
      1,5 dl gresskarkjerner.
      1,5 dl havrekli.
      1,5 dl sesamfrø.
      4 egg.
      1 oz vann.
      1 ts salt.
      Bland alt det tørre sammen.
      Visp egg og vann luftig sammen med en mikser.
      bland egget og det tørre sammen.
      Stryk alt utover 2 bakebrett. Stekes på 170 grader varmluft i først 15 min.
      Så tas de ut og deles opp og stekes videre i ca 25 min.

      1 oz knekkebrød er halv protein porsjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg