NÅR DU FÅR UANTE KREFTER

Kjære leser.

Jeg føler meg som en superwoman nå.

Alt jeg har fått til disse dagene er imponerende, for å være meg.

Jeg er ikke i nærheten av så sliten som jeg burde.

Kan det være at jeg er inne på en ny vei, eller er det bare kroppen

som lurer meg før den straffer meg?

De siste dagene har jeg drevet med motivering av mennesker som sliter.

Prøver å få dem til å se det positive i livet. 

Å overgi seg til at systemet virker.

Jeg så en video av forfatteren av boken spis deg fri.

Der nevner hun at hvis du drømmer at du overspiser har du overgitt deg.

Før jul en gang drømte jeg noe helt grusomt.

Jeg gikk i kjøleskapet å spiste en kake med begge hendene fort

så ingen skulle se meg. Når jeg våknet gråt jeg og skalv… var helt i fra meg.

Jeg hadde ødelagt alt… Så var det bare en drøm…

Sånn er det i virkeligheten også. Ja vi snubler og veien er kronglete.

Men det betyr ikke at alt er ødelagt. Nei vi må stokke beina å reise oss.

Ingen ting skjer når vi ligger nede. Vi må opp og frem. 

Der er der vi finner frihet og ro i sjelen. Uansett hvor mange ganger vi snubler.

Selv er jeg inne i en fase der jeg tenker at jeg klarer alt.

Noe jeg kjenner igjen fra tidligere.

Da har jeg ofte gått på en smell, men denne gangen har jeg ro rundt alt.

Ro inni meg og den tror jeg lyser ut.

Jeg er LANGT i fra perfekt, men gjør så godt jeg kan.

FROKOST DAG 206:

Frokost med kjærlighet.

Muffins:

6 oz most banan.

1 oz linfrø.

2 oz havregryn.

1 oz nøtter.

3 oz melk.

2 egg

1 ts bakepulver.

1 ts kanel.

I dag skal jeg bytte ut 3 oz banan med revet eple. Som også er mulig.

Stekes på 200 grader i 30 min.

Dette er til to frokoster og du trenger 3 oz frukt ved siden av.

 

LUNSJ DAG 206:

Jeg måtte bruke opp resten av svinekjøttet.

Så da ble det tomat gryte med ris.

3 oz løk surres i en panne gjerne litt hvitløk og chili.

Tilsett 4 oz hakkede tomater og 1 dl vann.

Kok dette godt sammen og tilsett 4 oz ferdig stekt eller kokt kjøtt.

Smak til med salt og pepper.

3 oz blomkål raspes å haes i kokende vann, sil av med en sil med små hull.

 

MIDDAG DAG 206:

Spagetti ala J

Her lager jeg til hele familien.

Steker kjøttdeig. Tar vekk 4 oz til meg.

Steker 1 oz løk og 5 oz hakkede tomater (litt vann).

Tilsette kjøttdeigen og koker dette sammen.

Smaker til med salt, pepper, oregano og basillikum.

Jeg kutter opp 4 oz squash i tynne strimler og har de i kokende vann.

Siler etter 2 min.

Jeg koker da spagetti til resten av familien og lager

kjøttsaus til dem utav resten av kjøttdeigen.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #BLE #SDF #lettereliv #squashspagetti 

#sunnmat #sunnlivsstil #lykkelig #happy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg