STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN

Kjære leser.

14 Februar er kjærlighetens dag. 

Kjærlighet har jo ikke noe med mat å gjøre, men allikevel så fokuserer mange på maten i dag.

Mange skal spise noe godt sammen, noen skal ut å spise og andre gir sjokolade.

BLOMSTER er en fin ting. De kan ikke spises, å det er mye kjærlighet i blomster.

Å gå ut å spise sammen trenger ikke å være problematisk, men om du ikke klarer å styre deg rundt 

menyer med ting du ikke skal ha, bør du unngå det.

Jeg har både trøstespist og feiret denne dagen med alt godt jeg kunne tenke meg.

Jeg har aldri hatt kontroll over inntaket, til tross for alle slankekurer jeg har startet 1 januar.

Jeg trodde rett og slette at det gikk an å “kose” seg med noe godt en gang innimellom.

Men det gjør faktisk ikke det. Er du avhengig av sukker og mel… Da kan du ikke det….

Ikke uten konsekvenser i hvert fall.

  2017-2018 

Det vi ofte glemmer når det gjelder kjærlighet, det er menneskene. 

Vi er så opptatt av alle tingene rundt oss, alt vi skal putte i munnen.

Vi glemmer det at kjærligheten skal føles og ikke overdøves med alt rundt oss.

Men ikke minst det å vise oss selv litt kjærlighet.

  

Det å ha høye inntak av mat som ikke er bra for oss er ikke å gi seg selv kjærlighet.

Men å gi seg selv blomster, kvalitetstid med andre mennesker eller egenpleie.

Det er å gi kjærlighet til seg selv.

Ta vare på helsen er også kjærlighet til seg selv, men like mye kjærlighet til våre nærmeste.

Noe som får meg til å tanke på barna mine. Hvis ikke jeg gir meg selv kjærlighet,

hvordan skal barna da lære hvordan de skal gi seg selv kjærlighet… 

Ha en fin valentins dag.

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #kjærlighet #Sunnlivsstil #bedreliv #

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg