HVORFOR VIRKER DENNE SLANKEKUREN BEDRE?

Kjære leser.

Nå skal ikke jeg si at andre ting ikke fungerer, for det er store forskjeller.

Men for meg som har holdt på i 17 år.

Prøvd ut det aller meste på markedet. Torturert meg igjennom de sykeste kurene.

Ja for meg så fungerer det perfekt.

Jeg har jo ikke manglet engement, eller vilje.

Jeg har alltid gått inn i en kur med hele meg!

Men jeg har aldri opplevd å få ro rundt maten. Fokuset har vert neste måltid,

eller hva jeg kan kose meg med.

Jeg kunne fint klare meg på en kur i 3 mnd… Men da kom det alltid en grunn til å 

ta noe ekstra, feire noe eller trøste seg med noe.

Jeg har aldri før hatt et så stabilt humør under en slankekur.

Følelsene er der de skal være. Til tross for at jeg for tiden går igjennom noe veldig vondt.

Tildligere ville jeg tydd til mat når gufs fra fortiden hjemsøkte meg.

Denne gangen er jeg rolig, avslappet og ganske fornuftig.

Jeg mener at grunnen til at jeg nå har det sånn, er nok maten jeg spiser.

Hjernen har fikset seg selv. Som i seg selv er ganske unikt.

Dette er ikke tull. Mine nærmeste blir sjokket over roen min.

Jeg er blitt en bedre mor. Selv om jeg ikke alltid strekker til over alt.

Men jeg har mer tid og mer tålmodighet med dem.

Tiden jeg før brukte på å tenke på mat og overvekt, kan jeg nå bruke fornuftig.

Jeg må ikke glemme Bailine og terapeuten min der.

Som hadde troen på meg og min ide om å spise etter spis deg fri.

Vi alle trenger støtte for å klare dette. 

Jeg har ingen savn etter kake, snop, sjokolade eller boller.

TRO meg, ingen sug! 

Jeg leser om andre som skriker etter noe søtt i disse dager.

De har et umettelig sug etter bare noe.

Dette slipper jeg. Og gunnen er nok at jeg holder meg helt unna alt mel og sukker.

Mel og sukker bedøver sansene våre, det gjør at du ikke vet når du er mett.

OG det fører til at blodsukkeret hopper opp og ned. 

En tilstand jeg kaller HANGRY…..

Til alle dere som har startet dette:

LYKKE TIL!

Dere har mye flott i vente!

 

Klem J

 

 

2 kommentarer
    1. Gode råd:-) Jeg tror dette kan være til hjelp for mange. Jeg har aldri hatt behov for å slanke meg selv men jeg har stor tro på det du sier. Mel og sukker er virkelig bra å bytte ut med noe annet:-)

    2. CamyReed: Tusen takk for det. Mange vet ikke hvordan den moderne maten vi spiser påvirker oss. Rafinerte mel og sukker produkter produseres faktisk på samme måte som narkotika. Og har mange av de samme avhengighets egenskapene. Ganske skremmende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg