55 kg på 5 år.

Kjære leser.

For nøyaktig 5 år siden veide jeg langt over 100 kg. Jeg var høygravid med minstegutten.

Men da jeg gikk på vekten noen uker etter, oppdaget jeg at jeg fortsatt var langt over 100 kilo.

Nyttåret 2012-2013 var grusomt! Jeg var så stor at jeg ikke kunne fatte det. 

Hatet til kroppen ble bare verre!

Jeg var forlover for en venninne okt det året. Jeg fødte 1 mnd etter dette bildet.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle se sånn ut på en sånn dag.

Jeg bestemte meg den nyttårsaften at nå må jeg gjøre noe. Samboeren min kommer til å gå i fra meg om jeg 

ikke går ned i vekt. Det var ikke noe sexy med meg! Jeg var ikke noe flott.

Men det be jo ikke bedre. Jeg gikk ned 44 kilo, men la på meg en del igjen.

Når jeg var forlover igjen for en annen venninne noen år etter var jeg fortsatt stor. å følte meg fortsatt ikke så veldig fin!

Jeg var også veldig dårlig! Kroppen hadde begynt å gi beskjed om at dette ikke var bra for meg.

Jeg spiste som om jeg skulle dø om jeg ikke fikk drittmat.

Uansett hva folk sa om at jeg var fin som jeg er, så følte jeg ikke at jeg var det! Fanget i en kropp jeg ikke følte at jeg tilhørte!

Jeg måtte gjøre noe mer! Men mange slanke forsøk etter var jeg likevel altfor stor!

Forlover for tredje gang og sterkt overvektig, men her hadde jeg gått ned 10 kilo fra sist

jeg hadde vert forlover.

Jeg trente jo 5 dager i uken, jeg trodde jeg spiste sunt… helt til en lørdag, et selskap eller ferie.

For da sa hjernen at jeg kunne unne meg noe godt. Jeg hadde jo vert flink hele uken.

Jeg førte jo opp alt jeg spiste og alt jeg trente. Å ja jeg burde gått ned. 

MEN NEI!

Flau over å enda en gang være forlover, å ikke føle seg fin.

Men jeg hadde enda ikke forstått problemet mitt her.

Problemet med at jeg ikke kuttet ut det som ødela alt for meg! 

Et nytt og bedre liv er på vei! 

I dag 30,5 kilo lettere enn her, føler jeg at jeg er på god vei!

Siden august 2017 har livet mitt begynt å falle på plass.

All driten fra 2016 og begynnelsen av 2017 er ute av livet.

Alt som har vert, tilhører fortiden. Livet er i fremtiden.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg