TRENING KAN ØDELEGGE VEKTNEDGANGEN

Kjære leser.

Det er like før helgen takker for seg.

For en fantastisk helg dette har vert.

Torsdag og fredag var vi på varmtvanns bading.

Lørdagen tilbrakte jeg på solvik yoga, fra 7.30 om morgenen.

En fantastisk opplevelse som satte fine spor.

Men i dag kjenner jeg at jeg er glad jeg la om

kostholdet for 1 år og 6 mnd siden.

Dn tiden har jeg brukt på å lage nye og trygge vaner.

For jeg må bare godta at når jeg er sliten, trøtt og ferdig

med en treningsøkt, ja så tar jeg dårlige valg i maten.

Jeg var godt trent da jeg startet denne kostomleggingen.

Men jeg måtte allikevel gi meg med treningen.

Det høres sikkert helt vanvittig ut, men for å

klare å legge om kosten og lage nye vaner med

maten, kunne jeg ikke gjøre alt på en gang.

Trening sliter kroppen og hodet, ut.

Da er det lett å velge feile matvarer. Kjapt med ikke bra.

I dag kjenner jeg på hvor sliten man er etter trening

og flere dager med aktivitet.

Jeg er jo litt sårbar på grunn av diagnosen min,

men dette er et vanlig problem for folk.

Da er det godt å finne tryggheten i innarbeidete vaner.

FROKOST:

Banapannekaker:

4 oz banan.

3 oz melk.

1 oz havregryn.

1 ts bakepulver.

1 egg.

1 ss yoghurt naturelle.

2 oz banan eller annen frukt/bær.

Bland alle ingrediensene utenom yoghurten,

med en stavmikser.

Stek røren på en steke takke eller i en god stekepanne.

Serveres med yoghurt og resten av frukten.

LUNSJ:

Stekt kjøttdeig og grønnsaker:

4  oz stekt kjøttdeig.

10 oz stekte grønnsaker.

1 oz fløte.

Stek sammen stekt kjøttdeig og grønnsaker.

Krydre godt med grillkrydder.

Kok inn fløten i kjøttdeigen og grønnsakene.

 

MIDDAG:

Klem J.

 

#treningogmat #kostomlegging #livsstil #livsstilsendring

#nedivekt #nedivektutentrening #vektnedgang

#vekttap #sunnmat #sunnfrokost #bananpannekaker #banan

#sunnlunsj #kjøttdeig #sunnmiddag #kjøttkaker #kjøttkakerutenmel

#utenmelogsukker #utensukkerogmel #brightlines #brightlineeating

#spisdegfri #spissunnmat #frihet #yoga #solvikyoga

 

5 kommentarer
    1. Når begynte du å trene igjen, og hvordan var det å komme igang? Jeg har vært på BLE i 6 uker og gått ned 8kg, har ca 12 igjen. Merker at både kroppen og hodet har veldig godt av dette! Tenker jeg må følge rådet og holde meg unna trening mens jeg er på vektnedgang. Men merker jeg gleder meg til å bevege meg litt mer igjen!!!! Betegnes for eksempel en gåtur som trening?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg