Tillit til mine klare grenser

Hei alle sammen jeg er på dag 4.

 

Nå er jeg godt i gang med den første uken med klare grenser. Første uken på lenge, der jeg går helt inn for å spise etter min plan. Selv om jeg ikke har spist sukker/søtstoff eller mel, på nesten 4 år, så har jeg tøyd grensene så langt som overhode mulig, uten å gå til sukker og mel.
Det er et mørkt sted å være. En plass jeg ikke unner noen å være. Tanke kjøret går døgnet rund om hvor dumme valg jeg har tatt og hvorfor jeg bare ikke klarer å gjøre som jeg skal. Det er så slitsomt. Og jeg vet at det er spiseforstyrrelsen som snakker, ikke den jeg egentlig er.

Men på denne andre siden, der jeg følger planen, der jeg har kontroll på maten, der er det så godt å være. Der er det ro i hodet. Jeg vet at jeg har spist riktig, jeg vet at jeg ikke trenger mer mat. Selv om jeg er sulten. Veeeeeldig sulten. Det er ikke farlig å være sulten. Jeg vet jo det. Jeg har fått nok mat i løpet av en dag. Næringsrik og godt sammensatt mat, som er bra for meg. Jeg trenger ikke mer, selv om stemmen i hodet prøver å si at jeg kommer til å dø. Jeg har tillit til mine klare grenser. Jeg stoler på min klare grenser og det er det som holder meg gående.

Frokost:

 

Proteinrundstykker:

10 oz cottage cheese

4 oz yoghurt naturelle

10 oz havregryn

3 egg

1 ts bakepulver

Salt

 

Bland alt sammen med stavmikser og del i 10 porsjoner. Stekes på 225 grader i 25 min.
1/2 porsjon med protein på toppen.
Her har jeg 2 oz leverpostei og 6 oz frukt og grønnsaker.

 

Lunsj:

 

Middag:

 

Stekt blomkålris:

5 oz raspet blomkål

5 oz løk og amerikansk blanding

3 oz kylling

1 oz eggerøre

 

Stek grønnsakene godt sammen i en stekepanne,

tilsett kylling og egg. Salt og pepper.
Serveres med soyasaus (uten mel)

(Jeg spiser litt ris til middag, derfor er det 4 oz kokt ris i tillegg til blomkålris i min middag)

 

Beste hilsen Jeanette

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg