TIL OG MED DÅRLIGE DAGER KAN GJØRES BRA

Kjære leser.

Skal glatt innrømme at dagen i dag ikke har vert

helt fantastisk. Vær skiftet gjør kroppen min vanskelig

å jobbe med. Jeg som har håpet i det lengste at dette

skulle være over. Men pluss til minus og til pluss igjen

virker veldig dårlig i min kropp.

Men vi gjør så godt vi kan med det vi har.

Å legge seg ned er jo ikke et alternativ.

Det er jo ikke snakk om at jeg er lam eller skadet.

På slike dager er det viktig for meg å sette meg selv først.

Jeg må porsjonere ut min energi slik at jeg klarer å holde

hele dagen. Jeg må finne ting som gir meg glede.

Glede gir energi. Da glemmer man fort at man er sliten

og har vondt. Så jeg laget noen liter med smoothie til

minstegutten sin 100 dagers fest på skolen, og serverte dem kake.

Det gir glede. Glede jeg kan ta med meg resten av dagen.

 

FROKOST:

Bananpannekaker:

Blir ikke lei jeg. Disse metter og gjør meg veldig fornøyd.

4 oz banan.

1 oz havregryn.

1 ts bakepulver.

3 oz melk.

1 egg.

 

Blander alt dette med en stavmikser.

Serveres med 1 oz yoghurt naturelle og 2 oz banan.

 

LUNSJ:

Kjøttsuppe med kjøttboller:

Kjøttbollene lager jeg av 400 g kjøttdeig blandet

med 1 egg og 1 dl melk, salt og pepper.

Kok opp vann med litt buljong i.

Lag små runde baller og slipp de opp i vannet.

La dem trekke i 10 min.

 

Kok 10 oz grønnsaker som gulrot, sellerirot, kålrot,

løk, purreløk og blomkål mørt.

Tilsett kjøttbollene, smak til med salt og pepper.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt potet.

MIDDAG:

Hamburger:

400 g kjøttdeig blandet med 1 egg og 1 dl melk.

Salt og pepper.

Lag flate runde karbonader og stek den i en varm stekepanne.

1 oz ost legges på, på slutten av steketiden.

10 oz salat, grønnsaker og stekt løk.

VEDLIKEHOLD:

4 oz stekte poteter.

 

Klem J.

 

#lettereliv #etlettereliv #fibromyalgi #livetutensukkerogmel

#livsstil #livsstilsendring #lykke #lykkelig #brightlines #brightlineeating

#spisdegfri #sunnmat #sunnfrokost #bananpannekaker

#sunnlunsj #kjøttsuppe #kjøttboller #meatballs #sunnmiddag #sunnhamburger

#hamburger #karbonade #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#klaregrenser

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg