STÅ PÅ SKI MED 120 Kg V.S 68 Kg

Kjære leser.

Vi våknet til snø i går morges.

Jeg elsker jo snø.

Siden jeg var liten jente har jeg elsket å være ute

i snøen å leke, stå på ski og lage gode minner.

Noe jeg har tatt med meg inn i voksenlivet.

Men å stå på ski med 120 kg var ikke lett.

Det mye knal og fall, men det var også vanskelig

å få føttene nedi skiskoene med ull på.

Jeg var også mye mer tungpustet og stiv i kroppen.

I går når jeg skulle ut på ski med barna var jeg så lett

og balansert i kroppen. Jeg som vanligvis ikke liker

å renne på ski ned bakker, men jeg kastet meg ute i det.

Og det som overasket med mest var nok att jeg plutselig

har balanse på ski. Ikke en gang gikk jeg på ræv.

Og det gir jo en god mestringsfølelse.

Selv om jeg blir ganske utslitt i kroppen av å være

så mye ute og i aktivitet, så tenker jeg at det er verdt det.

Jeg kan nå være mye mer tilstede og med på ting.

 

FROKOST:

Bananpannekaker:

4 oz banan.

3 oz melk.

1 oz havregryn.

1 egg.

1 ts bakepulver.

Bland at med en stavmikser.

Stek på en steketakke eller i en god stekepanne.

Server med 2 oz banan og 1 oz yoghurt naturelle.

 

LUNSJ:

Gryterett:

4 oz stekt kjøttdeig.

3 oz hakkede tomater.

7 oz amerikansk blanding.

2 oz løk og paprika.

1 oz fløte.

Jeg ganger oppskriften til så mange porsjoner jeg ønsker.

Jeg steker kjøttdeigen og veier den opp i

antall porsjoner jeg ønsker.

Har kjøttdeigen i en gryte.

Tilsetter kuttet løk og paprika.

Har så i tomatene,grønnsakene og fløte.

Koker dette godt opp og  lar det småkoke i 20-25 min.

Smak til med salt, pepper, oregano og basilikum.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

Jeg lager ofte opp så mange porsjoner at jeg kan ha

gryterett til lunsj dagen etter.

 

MIDDAG:

Fiskeboller i hvit saus:

En boks med fiskeboller uten mel eller sukker i

de 3 første ingrediensene.

Ta litt av laken fra fiskebollene og

kok den inn med 2 oz matfløten.

Tilsett litt salt, pepper og muskat.

Kok dette lett sammen i minimum 15 min.

Tilsett fiskebollene etter 10 min.

Serveres med 10 oz kokte grønnsaker.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#skitur #utpåturaldrisur #ski #vektnedgang #nedivekt

#brightlines #brightlineeating #spisdegfri #livsstil

#livstilsendring #sunnmat #sunnfrokost #bananpannekaker

#sunnlunsj #gryterett #sunnmiddag #fiskeboller

#sundtoggodt #smartmat #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#happythinandfree #lykkelig #slankere #friere

 

5 kommentarer
    1. Hei.

      Ser at du bruker betegnelsen oz i oppskriftene. Det har ikke jeg vært borti før og er derfor nysgjerrig.
      Hva står oz for?

    2. Hei hei….jeg har så lyst på fiskeboller ???? Men finner ikke innenfor drt som er godtatt. Hvilken brukte du?? Takk ???????? Og forresten, helt supert med oppskrifter ????????????????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg