SORGEN ETTER Å KUNNE SPISE HVA MAN VIL

Kjære leser.

I går fikk jeg igjen en påminnelse om hvor viktig

sosial støtte er i denne reisen.

Det å kunne dele sorgen over å gi slipp på maten med

andre som sliter med det samme, er utrolig viktig.

Selv etter 1 år og 7 mnd kan jeg kjenne sorgen.

Det å ikke kunne spise det samme som andre gjør,

uten å legge på meg, er vondt.

Det føles urettferdig.

Men det som føles enda vondere er at jeg ikke kan spise

en eneste bit utenfor planen uten å miste kontrollen,

som fører til at jeg går opp i vekt.

Det å hele tiden være så streng med seg selv er slitsomt.

Det å alltid måtte passe på hva jeg spiser til enhver tid,

føles ikke alltid like greit.

Men jeg gjør det. Jeg passer på, jeg veier maten

og jeg gjør så godt jeg kan. Hver eneste dag.

Så vet jeg at dette bare er en periode jeg går igjennom.

Jeg vet at jeg finner tilbake til takknemligheten over det

jeg kan spise og det maten gir meg.

Det er da veldig viktig at jeg har den rette sosiale støtten

rundt meg for å klare dette.

 

FROKOST:

Protein rundstykker :

 

1 boks mager cottage cheese.

300 g havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

1 ts bakepulver.

 

Mos deigen lett med stavmikser.

Del deigen i 10 runde baller,

med våte hender.

Du kan strø noen valmue frø på toppen om du ønsker.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

LUNSJ:

SALAT:

10 oz salat etter eget ønske.

2 oz reker.

1 kokt egg.

0,5 oz olje.

 

MIDDAG:

Bacalao:

1,5 oz gulrot.

1,5 oz paprika.

1,5 oz løk.

1,5 oz kokt sellerirot.

6 oz hakkede tomater.

 

4 oz kokt klippfisk eller tørrfisk.

 

1 ss olje i en gryte. Tilsett løk, gulrot og paprika.

Litt chili og hvitløk.

Surr dette godt sammen.

Tilsett hakkede tomater og 2 dl vann.

Kok dette sammen å tilsett sellerirot som er kokt og fisken.

La dette småkoke sammen i 10 min.

Salt og pepper.

 

Klem J.

 

#sunnmat #sunnfrokost #proteinrundstykker #sunnlunsj

#salat #salatmedrekerogegg #sunnmiddag #bacalao

#vektnedgang #vekttap #nedivekt #livsstilsendring #livsstil

#endagomgangen #sosialstøtte #brightlines #brightlineeating

#spisdegfri

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg