SORG OG SAVN

Kjære leser.

I går hadde min morfar bursdag.

Min kjære morfar som forlot oss for ett år siden.

Første bursdag i himmelen.

Morfar var mitt største forbilde og min største fan.

Han hadde alltid troen på meg. Han brydde seg alltid.

Han var ærlig og sa sin mening. Men han dømte meg aldri.

Med morfar var livet aldri kjedelig.

Når vi gikk på butikken snakket han med alle.

På bussen kom han alltid i prat med noen.

En åpen og alltid positiv person. En som alltid fant løsninger.

En person jeg har forstått at jeg er vanvittig lik på.

Kanskje derfor vi hadde noen heftige diskusjoner

i mine tenår. Men vi er ikke langsint noen av oss.

Så vi ordnet alltid opp innen en time.

Hvis jeg skal være ærlig, så hadde har som oftest rett….

Jeg kunne ikke gå i bikini når det regnet og var 9 grader…

Jeg burde ikke smøre meg inn med

babyolje for å gå ut i solen….

Det siste året har jeg mistet noen mennesker.

Mennesker som har satt dype spor, og vil være med meg

resten av mitt liv. Betydningsfulle mennesker.

Til tross for savn og sorg, har jeg kommet meg ut av det,

med mine klare grenser til mat i behold.

Jeg som spiser på følelser, har klart å takle følelsene

uten å bruke mat.

Denne livsstilen har faktisk gjort meg sterkere.

Jeg er mer trygg på meg selv.

Og jeg vet mer hva jeg ønsker i livet.

Det å få orden på maten har gjort at det er mer

plass til andre ting i livet.

Jeg har en annen tilstedeværelse. Noe jeg bare elsker.

For jeg har kun dette øyeblikket, det neste har jeg ikke sett og

det forrige er forbi.

 

FROKOST:

Proteinrundstykker med makrell i tomat og frukt.

 

LUNSJ:

Kyllingsalat:

4 oz stekt kyllingfilet.

10 oz valgfri mikset salat.

1 ss soyasaus.

2 oz rømmedressing med hvitløk og gressløk.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte byggryn.

 

MIDDAG:

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#lettereliv #brightlines #brightlineeating #sorgogmat #sunnmat #sunnfrokost

#sunnlunsj #sunnmiddag #spisdegfri #livsstil #livsstilsendring #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #kyllingsalat #kjøttkaker #proteinrundstykker

#etsunnereliv #nedivekt #vektnedgang #nyttårnystart #lykkelig

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg