SOMMEREN ER OVER, VELKOMMEN TIL HVERDAGEN!

Kjære leser.

 

Takk for alle meldinger i løpet av sommeren.

Jeg vet at jeg har vert svanet hos enkelte.

 

 

Sommeren min har vert fyllt med opplevelser jeg sent vil glemme.

Vi startet ferien med en tur til Lista fyr.

Der jeg fikk testet høydeskrekken min, på det ytterste!

Men med hjelp av verktøy jeg har lært gjennom coachingen,

klarte jeg å overvinne frykten.

Deretter reiste vi til fantastiske Solund og Eivindvik.

Der fikk vi tid sammen med familien min og svigerfamilien.

Barna lærte at knotten biter like hardt som myggen.

Og at det er mulig å få hai i krabbeteinene.

Krabbe falt ikke i smak hos noen av ungene, men vi voksne

hadde et fantastisk måltid med krabbe.

Deretter bestemte vi oss en regnfull helg for å reise sørover.

Vi vurderte seilbåten, som ligger i Hellas. Men det var absolutt ikke et

alternativ for tenåringen min, som nektet å tilbringe en uke ombord der, sammen med oss.

Så da ble det til slutt Mallorca.

For en nydelig plass. Det var ingen problem å finne mat jeg kunne spise.

Tapas er en god løsning i Spania.

Da valgte jeg ut det jeg selv ønsket å spise.

MEN jeg hadde ikke vekten med meg, for å veie maten.

Og det merket jeg på buksene når jeg kom hjem.

Jeg er nok veldig avhengig av å veie hvert måltid, for å ikke spise

for mye av det gode. Men alt i alt er jeg stolt over at jeg har klart meg

uten sukker og mel i 2 år.

Mer om 2 årsdagen min kommer snart.

 

 

FROKOST:

Riskjeks:

4 riskjeks.

1,7 oz med hvitost.

0,3 oz naturelle smøreost.

6 oz banan.

 

LUNSJ:

Omelett:

 

2 oz løk, stekt i en stekepanne.

1 oz paprika, stekes sammen med løken.

2 egg, vispes sammen og slås over løken og paprikaen.

1 oz ost inni omeletten.

7 oz salat.

6 oz vannmelon.

 

MIDDAG:

 

Fiskegrateng:

 

1 oz stivpisket eggehvite.

3 oz fisk (kokt torsk/sei/lyr)

1 oz fløte.

salt og pepper.

Bland alt i en liten ildfast form.

Stekes på 225 grader i 20 min.

Servert med 10 oz kokte grønnsaker.

 

Klem J.

6 kommentarer
    1. Er disse oppskriftene etter vedlikeholdsplanen? Fiskegratengen hørtes fristende ut, men jeg er enda på vektreduksjonsplanen. Ellers har oppskriftene dine hjulpet meg veldig for å kunne klare å omstille matvanene mine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg