SLANKENDE MAT PÅ TRAVLE DAGER

Kjære leser.

Denne helgen har det gått travelt for seg.

Leos lekeland på lørdagen og håndball turnering

med 7 åringene mine, hele søndagen.

Kjenner godt på kroppen at det har vert en travel helg.

Kroppen er ikke så glad i mange aktiviteter i løpet av kort tid.

Mange synes det er vanskelig å lage sunn mat å ta med seg.

Jeg forventer aldri at jeg finner noe jeg kan spise

på slike tilstelninger. Så jeg har alltid med meg noe.

Jeg har jo med meg egen mat for å unngå å gå i

raskt, usunt og næringsløst fellen.

Den fellen som er i alle idrettshaller og ved alle kiosker.

Trikset er jo å ha med seg mat som metter og stilner sulten.

 

FROKOST:

Bananpannekaker uten melk:

1 egg.

1 oz havregryn.

3 oz vann.

4 oz banan.

1 ts bakepulver.

Bland alt med en stavmikser. Stek pannekaker på en

steketakke eller i en god stekepanne.

Servert med 1 oz bacon og 2 oz banan.

Lett å ta med seg i en boks.

Gode å spise dagen etter også.

 

LUNSJ:

Biffsnadder i boks:

10 oz wok blanding.

4 oz stekte biffstrimler.

2 oz matfløte.

Stek kjøttet og vei opp 4 oz.

Tilsett 10 oz grønnsaker.

Krydre med grillkrydder og kok inn med fløte.

VEDLIKEHOLD:

4 oz stekte poteter.

Like godt kaldt som varmt.

Enkelt å varme i mikro.

 

MIDDAG:

Karbonader med ost og bacon:

3,5 oz karbonade.

0,5 oz bacon.

1 oz ost.

10 oz salat, tomat, agurk og mais.

Stek karbonaden og legg ost på toppen.

La osten smelte og stek bacon.

Salat av eget ønske.

Kan også spises kald på tur.

VEDLIKEHOLD:

4 oz stekt søtpotet.

Klem J.

 

#matpåtur #håndballmat #håndballmamma

#lykke #stoltmamma #sunnmat #godmat #spisdegfri

#brightlines #brightlineeating #sunnfrokost #bananpannekaker

#sunnlunsj #biffsnadder #sunnmiddag #karbonade #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #lettereliv #nedivekt #vektnedgang #vekttap

 

2 kommentarer
    1. Hva gjør jeg feil, jeg klarer ikke å snu kakene. Det blir bare kliss. Fulgte oppskriften.

      1. Bruker du steketakke? da bruker du en tynn stekespade. så løsner du dem forsiktig rundt kanten før du snur hele. Jeg vet at noen må ha litt olje eller smør i pannen. Jeg har selv bare brukt formfett på spray boks.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg