SLANKEMAT PÅ FARTEN

Kjære leser.

 

Endelig hjemme igjen.

Etter noen dager på farten.

Borte bra, men hjemme best!

Hjemmet får jeg måltidene mine slik jeg skal,

på farten blir ikke alt helt perfekt hver gang.

Men jaggu gikk ikke det bra det også!

Jeg vet jo hva jeg skal spise og ikke spise.

Men jeg veier ikke maten på tur lenger.

Men jeg har forståelse for at folk synes det er vansklig.

For fristelsene står i kø.

Uten vekten er det vanskelig å vite hvor mye man spiser.

Spesielt når jeg er sliten, kjenner jeg at jeg sliter med

å ta rett valg i matveien.

Men jeg er såpass sterk nå at jeg ikke vurderer

noe av det som hadde vert lett energi påfyll.

Men for en nybegynner vil det være vanskelig,

jeg vil da bare si at det er går over, du vil få kontroll,

men det krever at du tar en dag om gangen og et måltid

om gangen.  Ikke gi deg.

Det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere.

FROKOST:

Proteinrundstykker med 2 oz reker:

Rundstykker:

1 boks mager cottage cheese.

10 oz havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

1 ts bakepulver.

Andre krydder som er gode til er pizza krydder eller bare rosmarin.

 

Mos deigen lett med stavmikser.

Del deigen i 10 runde baller,

med våte hender.

Du kan strø noen valmue frø på toppen om du ønsker.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

LUNSJ:

Spagetti og kjøttsaus:

3 oz spiralisert squash.

Kok opp vann, la squashen koke i 2 min.

Sil av og server.

Kjøttsaus:

4 oz stekt. kjøttdeig.

6 oz hake tomater.

3 oz løk og gulrot.

Stek løken og gulroten sammen med kjøttdeigen.

Tilsett tomatene og kok godt inn.

Salt, pepper, oregano og basilikum.

 

Spist i bilen kaldt. Det var rett og slett nydelig!

VEDLIKEHOLD:
2 oz kjøttdeig og 1 protein rundstykke.

 

MIDDAG:

Taco:

10 oz grønnsaker.

4 oz taco kjøttdeig.

0,5 oz ost.

1 oz rømme.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz stekte poteter.

 

Klem J.

#brightlines #klaregrenser #sunnmat #matkontroll #søtsug #cravings #ståimot

#lettereliv #livsstil #livsstilsendring #sunnfrokost #proteinrundstykker

#sunnlunsj #spagettiutenmel #spagetti #sunnmiddag #taco #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #spisdegfri #nedivekt #vekttap #vektnedgang #sundtoggodt

 

1 kommentar
    1. Hei hei!!

      Er i god gang med BLE, så fornøyd!!
      Lurer litt på feks disse protein rundstykkene, hvordan regner du ut hvor stor en frokost rasjon er.

      Her feks, har jeg frukten igjen, er det greit med 1dl melk til en cappuccino (113gr)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg