SKEIER DU ALDRI UT?

Kjære leser.

Mange spør meg om jeg tillater meg selv

å skeie ut innimellom.

Helt ærlig… Nei jeg gjør faktisk ikke det.

Ikke det at jeg ikke kan, for det er det kun

jeg som bestemmer selv. Men jeg har ikke lyst å gi slipp

på det jeg har nå. Ikke kjenner jeg noe behov for det heller.

Jeg har det helt fint uten.

Forskjellen på meg nå og tidligere, er jo nettopp

dette med behovet og suget etter noe.

Jeg har rett og slett ingen lyst på noe utenom

den maten jeg spiser.

Men jeg skal ærlig innrømme at det har vert

situasjoner der jeg har diskutert med meg selv

om dette virkelig er slik jeg vil ha det.

Når jeg sitter rundt andre som putter munnen

full av den ene godbiten etter den andre.

Det er da jeg har hatt valget om å beholde det

jeg har oppnådd i denne prosessen eller

om jeg vil gi slipp på det… Valget blir alltid å beholde

det jeg har oppnådd. For jeg er såpass glad i meg

selv at jeg ikke vil utsette meg selv for den smerten

det er å være i en overvektig kropp igjen.

Så derfor skeier jeg aldri ut.

Jeg vet at veien tilbake er såpass kort og vond.

 

FROKOST:

BANANPANNEKAKER:

4 oz banan.

1 egg.

3 oz melk.

1 oz havregryn.

1 ts bakepulver.

Bland alt sammen med en stavmikser.

La røren sette seg i 10 min.

Stek pannekaker på en steketakke eller i en god

stekepanne.

Servert med 2 oz frukt/bær og 1 oz yoghurt naturelle.

 

LUNSJ:

Løk og gulrotsuppe:

Vei opp 10 oz med løk og gulrot.

Kok dette med vann til rett over toppen av grønnsakene.

Smak til med salt og pepper.

Ha en buljong i om du ønsker det.

3 oz ost rives og fordeles på et stekebrett med bakepapir.

Stekes på 225 grader i ca 10 min… følg med.

VEDLIKEHOLD:

1 proteinrundstykke og 2 oz stekt ost.

 

MIDDAG:

PIZZA:

Bildet er av pizza til 2 personer.

Bunn:

2,5 oz revet og presset blomkål.

Jeg bruker en hurtighakker til å kutte den opp

og presser ut mesteparten av vannet i blomkålen

i et kjøkkenhåndkle.

1,5 oz ost smeltes i mikroen med

1 ts rømme… ja teskje.

tilsett

1 ts sammenvispet egg og

1 ts hvitløkpulver.

VEDLIKEHOLD:

1 oz havregryn.

Rør dette godt sammen og trykk deigen

ut over et bakepapir med våte hender.

Stek på 225 grader til bunnen er lys brun.

Stek den til du blir litt nervøs for om den snart

blir svidd… Men ta den ut før det.

 

Fyll:

Stek løk og paprika godt sammen.

Tilsett hakkede tomater med basillikum.

kok dette godt sammen med masse pizzakrydder.

Vei opp ca 4 oz fyll.

Jeg varierer litt på hvor mye fyll jeg har på.

Jeg lager salat av det jeg mangler av grønnsaker.

 

1 oz ost og 1 oz kjøtt på toppen.

 

God helg!

Klem J.

 

#lettereliv #livsstil #livsstilsendring #nedivekt #vektnegang

#klaregrenser #nyttliv #nystart #spisdegfri #brightlines
#brightlineeating #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#sunnmat #sunnfrokost #bananpannekaker #pannekakermedbanan

#bananlapper #sunnlunsj #løksuppe #ostekjeks #proteinrundstykker

#sunnmiddag #pizza #sunnpizza #blomkålpizza #pizzautenmel

#pizzautensukkerogmel

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg