Skamfull overvekt og åpenheten på “god morgen Norge”

Kjære leser.

Du vet når du ser en person ute,

som tydelig har et vektproblem.

Jeg har alltid vert henne. Helt siden jeg var liten.

Jeg hadde et lite normalt opphold en gang i tenårene,

men jeg har alltid vert for stor.

Jeg skammet meg, jeg hatet det!

http://www.tv2.no/a/10047357?referral=tv2v

I august 2018 valgte jeg å dele min historie på tv 2.

Det var skummelt. Men jeg var bestemt på at jeg

ikke ville skamme meg lenger.

Jeg vil vise at det er mulig. Det finnes håp.

Hvis jeg kunne gi ETT eneste menneske håp,

så var jobben min gjort.

Og jeg håper virkelig at det var noen som fikk håp

den dagen i august 2017.

https://www.tv2.no/a/10047357?referral=tv2v

FROKOST:

Havregrøt:

1 oz havregryn.

8 oz melk.

kok dette godt sammen på svak varme.

Serveres med druer og banan. Kanel etter ønske.

 

LUNSJ:

Gryterett:

4 oz stekt kjøttdeig.

10 oz wok blanding

1 oz bearnaise saus.

Stek kjøttdeig.

Tilsett grønnsaker.

Varm dette godt.

1 oz hjemmelaget bearnaise.

Rask og enkel lunsj.

MIDDAG:

Fiskekaker:

4 oz Fiskekaker.

5 oz kokte gulrøtter.

5 oz frosne, kokte, moste erter.

0,5 oz remulade.

 

Stek fiskekakene lett i en stekepanne.

Kok opp grønne frosne erter, mos dem med stavmikser.

Rasp 5 oz gulrot.

Server med ekte remulade.

 

Klem J.

 

#sunnmat #sunnlivsstil #livsstilsendring #lettereliv #lykkelig

#nedivekt #vektnedgang #vekttap #sunnfrokost #havregrøt #sunnlunsj

#gryterett #enkellunsj #sunnmiddag #fiskekaker #brightlines

#brightlineeating #happythinandfree #spisdegfri #spisdegfrisk

#lykkelig #slankere #friere #klaregrenser #materviktig #kosthold #kostholdsendringer

#forbilde #inspirasjon #håp

3 kommentarer
    1. Håp gav du meg i massevis. Det var ikke bare vektnedgangen, men også reduksjon i smertene som fattet min interesse. Jeg så ikke innslaget “live” men fanget det opp på nett noe senere. Har nå 152 BLE dager, over 20 kilo lettere og er smertefri. Tusen takk for at du viste meg veien til dette!!

    2. Wow! For en innsats du har lagt ned 😀 Jeg har gått opp og ned gjennom mange år, og er på vei ned igjen nå. Målet er cirka 12 kg til. For meg er aldri problemet å gå ned, men å holde vekten over lang tid.
      Du spiser mye god og sunn mat 🙂 God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg