På bunnen er det bare en vei å det er oppover.

Dag 1

Javel, så var jeg her igjen. Pokker altså.
Jeg som var så flink, jeg som mestret maten perfekt.
Alt startet med at jeg mistet jobben jeg elsket i dette konseptet. Den dagen ble mørk!
Som alltid, skulle jeg bare hjelpe noen, gi noen andre håp. Dele ut av min kunnskap. Så ble jeg straffet. Jeg var ikke god nok. Jeg var ikke flink nok.
Jeg burde visst bedre. Men fulgte hjertet.
Den harde og brutale sannheten. Jeg mistet alt av nettverk, alt av tilhørighet, i dette universet.

Der kom mine tidligere begrensinger frem. De som hadde styrt vekten min i så mange år.
Jeg ble slurvete med å veie maten. Ikke hver dag. Men inni mellom.
Jeg ble slurvete, men aldri på sukker og mel.
Jeg hentet meg inn igjen gjennom hele 2019. Jeg hadde flere gode dager enn dårlige. Jeg ble invitert med i en fantastisk mastermind gruppe. Jeg fikk ny jobb, som vikar på et kjøkken. Og vekten holdt seg der jeg ville ha den, en stund.

Så kom 2020. Større press rundt meg. Jeg lot meg påvirke av dårlige nyheter. Det gikk lenger og lenger mellom hver gang jeg veide maten. Jeg la til ekstra mat på kvelden. Mat jeg ikke skulle ha. Men som jeg spiste fordi at jeg ikke orket å kjenne på sult oppå alt annet vondt i samfunnet.
Og vekten gikk sakte men sikkert oppover. Ikke mye, men nok til å lage trøbbel i hodet mitt.
Aldri sukker og mel.
Høsten og vinteren 2020 ble det bare mørkt og trist. Tankene i hodet gikk på at jeg ikke liker kroppen min. At jeg må ta meg sammen, hver eneste dag.

Jeg bare orket ikke å ta meg sammen, helt til nå. Nå vet jeg at jeg ikke vil tilbake til det jeg var før jeg gikk ned i vekt.
Jeg er ikke perfekt, jeg lider av en spiseforstyrrelse. En forstyrrelse som får meg til å ta dårlige valg med maten i perioder.
Jeg blir nok aldri helt frisk, så jeg må alltid holde et øye med hvorfor jeg gjør som jeg gjør, hvorfor jeg velger som jeg gjør og hva det handler om.
Følelser er ikke alltid lett å forstå.
Jeg spiser ofte på ensomhet, kjedsomhet, tristhet, straff og utilstrekkelighet.
Som coach vet jeg at dette er ting jeg kan jobbe meg ut av. Jeg har alle verktøyene i skuffen, jeg må bare velge å bruke dem.

Til andre ville jeg bedt dem lage en liste over ting som gjør dem glade. Så ville jeg bedt dem om å gjøre mer av det. Nå er det min tur til å lage en liste. For så å følge den.

Mat i dag ble slik:

Frokost:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ris omelett:

4 oz kokt ris , 2 egg, salt og pepper

Rør sammen kokt ris og egg. Tilsett salt og pepper. Stekes i en varm stekepanne på begge sider.

Husk 6 oz frukt ved siden av.

 

Lunsj:

 

 

Lapskaus:

Gulrot

Kålrot

Selleri rot

Løk

Purreløk

Deles i terninger og kokes møre.
Vei opp 10 oz kokte grønnsaker, tilsett 4 oz kjøtt eller pølse. Kok dette godt sammen med 1 ss smør.
Salt og pepper.

Husk 6 oz frukt.

Middag:

Sommerkoteletter:

4 oz grillet kjøtt.
6 oz kokte og moste frosne erter med 1 ss smør.
4 oz kokte grønnsaker.

Beste hilsen Jeanette ❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg