NÅR YOGA ER TRENING FOR SJELEN

Kjære leser.

Dag 2 med yoga. Dag 499 uten mel og sukker.

Dagen startet med en drøy halvtime yoga.

Jeg har aldri følt meg bedre.

Kan faktisk forstå hvorfor folk blir “hektet”.

Den følelsen det gir å puste skikkelig, strekke kroppen

og bevege seg i et behagelig tempo, er ikke noe jeg

forbinder med trening. Dette er jo bare fantastisk.

Kan godt forstå at fitbit´en min ikke kaller det trening.

Jeg har jo rimelig rolig puls igjennom en yoga økt.

Jeg har prøvd forskjellige yoga øvelser i forskjellige

settinger tidligere i livet.

Men da har jeg vert både 45,55 og 70 kilo tyngre.

Det var så vanskelig å få bevegd seg i den store kroppen.

Det fantes også lite balanse og kontakt i kroppen.

Det å kjenne etter hvor de forskjellige muskelgruppene

faktisk er. Å finne sitte knuter og lysken er noe jeg aldri

har forstått. Jeg har ikke visst hvor de var.

At jeg har vert i så liten kontakt med min

egen kropp og meg selv, over så lang tid, er ganske skremmende.

Men det er ganske godt å vite at veien tilbake er ganske kort.

Den starter med et skritt, en episode og en dag om gangen.

Akkurat som med maten.

Tilstedeværelse er ganske viktig.

Jeg har kun kontroll over dette øyeblikket,

det neste må jeg ta når jeg er der.

 

FROKOST:

Yoghurt med havregryn:

8 oz Yoghurt naturelle.

1 oz havregryn.

6 oz banan.

Enkelt og supergodt!

 

LUNSJ:

Tilbake til enkelt!

 

Pytt i panne:

2 oz kokt skinke delt i terninger.

10 oz amerikansk blanding.

1 egg.

Stek sammen skinke og grønnsaker.

Tilsett grillkrydder og 1 egg.

Stek dette sammen til egget har stivnet.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter som jeg steker sammen med grønnsakene.

 

MIDDAG:

Kyllinggryte:

3 oz løk surres i en panne gjerne litt hvitløk og chili.

Tilsett 6 oz hakkede tomater og 1 dl kraft fra kjøttet.

Kok dette godt sammen og tilsett 4 oz ferdig kokt kjøtt fra kylling.

Smak til med salt og pepper.

Blomkål raspes å has i kokende vann, sil av med en sil med små hull.

Når jeg lager denne gryten, lager jeg 4-8 porsjoner.

Da ganger jeg oppskriften med porsjonene jeg ønsker å lage.

Jeg veier da opp 10 oz grønnsaker,

4 oz kylling og 1 oz fett som da blir 15 oz til sammen.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

 

Klem J.

 

#brightlineeating #lettereliv #livsstil #livsstiulsendring #yoga

#helse #godhelse #sunnmat #sunnfrokost #sunnlunsj #sunnmiddag

#spisdegfri #nedivekt #utenmelogsukker #utensukkerogmel

#happythinandfree #wightloss

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg