Når slankekuren blir vanskelig å holde på tur.

Kjære leser.

De siste dagene har jeg vert på vinterferie.

Vi har vert i vakre Sauda for å stå på ski.

Jeg har ikke stått på ski siden jeg var 15 år.

Da tok en venninne meg med til toppen av skitrekket

og mente at jeg skulle bare sette utfor… Det gikk dårlig.

Jeg tok av meg skiene og gikk ned.

Denne gangen gikk jeg i skitrekket med en god selvtillit.

Jeg klarte meg hele veien ned uten problem og jeg mestret

noe jeg ikke hadde sett for meg at jeg ville mestere.

Det var helt vanvittig gøy. Hele familien koste seg stort.

Men så kommer utfordringen: MAT.

Det er ikke alltid like gøy å ha strenge regler for mat, på tur.

Bare det å ikke være hjemme kan være utfordring nok.

Tur mat-anbefaling fra meg er grillet pølse i Crisp salat.

Det krever kun at du tar med en Crisp salat.

Det er litt lite mat med bare salat, så jeg har en gulrot

og litt tomater ved siden av.

Men… så er det ikke bare enkelt å sitte der på hytten,

etter 6-7 timer i bakken, å si nei til det som settes på bordene.

Ja det er vondt å sitte der å holde seg unna.

Jeg må noen ganger jobbe ganske hardt med meg selv.

Snakker til meg selv, spør meg selv om hva som er viktig,

hvordan jeg vil ha det, om jeg virkelig trenger det.

Svaret er: at det er viktig for meg å beholde det jeg har fått

ved å legge om livsstilen, så da gjør jeg så godt jeg kan.

Det blir ikke alltid perfekt, men så lenge jeg gjør så godt

jeg kan, så er det bra nok for meg.

Livsstilsendring handler like mye om å være snill med seg selv,

som å spisse riktig. Dårlig samvittighet ovenfor ting vi har spist

er ikke å være snill med seg selv.

Legg det bak deg og start på nytt, en dag og et måltid om gangen.

 

FROKOST:

Bananpannekaker:

 

4 oz banan.

1 oz havregryn.

1 egg.

3 oz melk.

1 ts bakepulver.

Mos alt sammen med en stavmikser.

Stekes på en varm steketakke.

 

 

LUNSJ:

Pølse på tur:

 

5 oz crisp salat.

4 oz pølser.

5 oz cherry tomater og gulrotstaver.

 

Grill pølsene på bål eller på grill.

Legg pølsen inn i salaten.

Servert med hjemmelaget ketchup.

 

Ketchup:

Hakkede tomater kokes godt sammen og moses

med stavmikser. Krydres med salt og pepper.

La den småkoke i ca 30- 40 min.

Tilsett 1 ts med eddik pr boks med tomater.

Jeg har den moste massen over på gamle og vaskede

ketchup flasker.

 

MIDDAG:

Klem J.

 

#sunnmat #sunnlivsstil #livsstilsendring #lytttilhjertet

#værsnill #væresnill #utpåtiuraldrisur #sauda #saudaskisenter

#ståpåski #slalåm #skibakken #matpåbål #matpågrill

#utenmelogsukker #utensukkerogmel #mestring #lettereliv

#sunnfrokost #bananpannekaker #sunnlunsj #pølse #grillpølse

#sunnmiddag #torsk #lettsaltettorsk #brightlines #brightlineeating

#spisdegfri #lykkelig #happythinandfree #slankere #friere

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg