Mat uten sukker og mel i adventstiden

Kjære leser.

Det kan være vanskelig å navigere i maten når du

velger å ikke spise sukker og mel.

Men det er lettere enn du tror.

Jeg lager noen fantastiske måltider til

søndagsmiddagene nå i adventstiden.

Maten jeg spiser er ikke noe vanskeligere å lage,

den krever heller ikke noen spesielle ingredienser.

Jeg gjør det enkelt, men tradisjonelt.

Selv om mat er næring og ikke noe mer enn det,

er jeg opptatt av at det smaker godt og er en

god opplevelse for hele familien.

Det skal ikke være tortur å spise sunn og

næringsrik mat.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 109:

Irinarundstykker med 1 kokt egg og litt paprika.

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

LUNSJ 1 ÅR DAG 109:

Pytt i panne:

10 oz løk og amerikansk blanding.

Grønnsakene stekes godt i en stekepanne.

Tilsett 2 oz stekt/kokt kjøtt eller pølse.

Stek dette krydret med grillkrydder.

Pisk sammen 1 egg og stek dette inn

i resten av blandingen.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter som jeg steker

sammen med grønnsakene.

MIDDAG 1 ÅR DAG 109:

Juleskinke med tomatsaus:

Røkt og kokt juleskinke varmes i en ildfast form

med lokk på 200 grader i ovnen.

La den stå minst 40 min i ovnen.

Jeg har 3 dl vann i formen.

Kok rotgrønnsaker kuttet i staver

eller treninger, møre.

Rotmos:

Kålrot, sellerirot og gulrot kokes mørt.

Mos med stavmikser og smak til med salt og pepper.

Tomatsaus:

1 boks hakkede tomater.

kraften fra steken.

Kok tomatene og kraften godt sammen.

Tilsett 1 dl fløte, salt og pepper.

Mos sausen med stavmikser og kok den lett

i minimum 10 min.

4 oz kjøtt.

5 oz rotmos.

5 oz grønnsaker.

2 oz saus.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

God avdventstid.

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnmat #nedivekt

#livsstil #lykkelig #utenmelogsukker #utensukkerogmel #happythinandfree

#frokost #lunsj #lunch #middag #juleskinke #pyttipanne #julemat #sunnjulemat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg