MANGEL PÅ SELVINNSIKT

Kjære leser.

Det forundrer meg at så mange mennesker går igjennom livet

med total mangel på selvinnsikt. Det virker for meg som om folk

tror at det er alle andres ansvar å fylle egne behov.

Det er andres oppgaver å følge lover og regler.

Det er alle andres oppgaver å stille opp og gjøre en innsats.

Det å legge seg opp i hva alle andre mener og gjør er visst blitt

en almen rett. Det å ikke passe inn i et skjema på et A4 ark er liksom

ikke helt godkjent.

Hvilket samfunn skaper vi med en slik holdning?

Vi skaper et samfunn, etter min mening, som kun lever

utenfra og inn. Vi fokuserer på alt i de yrte omstendighetene.

Vi ser ikke at alle disse tingene er styrt utenfra.

Fokuset blir da på hva alle andre gjør, mener og tenker.

Jeg mener fokuset bør flyttes innover i oss selv.

Og vi bør oftere stille spørsmål til oss selv når det gjelder

irritasjon over andre mennesker, “gjør jeg det samme?”,

“oppfører jeg meg slik noen ganger også?”

Hvis vi flytter fokuset til oss se4elv og hva vi selv holder på med

vil vi oppdage at det er der friheten ligger.

I overført betydning til maten, så fokuserer vi på vår egen tallerken.

Ikke hva alle andre har på sin tallerken.

 

FROKOST:

Frokost på farten i dag:

8 oz yoghurt naturelle.

1 oz havregryn.

6 oz banan.

 

LUNSJ:

Omelett med rå og stekte grønnsaker:

2 egg piskes sammen og stekes i en stekepanne.

1 oz ost inni før den brettes sammen.

5 oz rå tomat, paprika og agurk.

5 oz stekte strimler med gulrot, selleri og kålrot.

(stekt i actifry maskinen min)

 

MIDDAG:

Lapskaus:

 

3 oz gulrot.

3 oz sellerirot.

1 oz løk.

2 oz kålrot.

1 oz purreløk.

4 oz kjøtt (pølse, kokt svinekjøtt, kokt oksekjøtt)

Kok sammen alle grønnsakene med vann til midten av grønnsakene

Tilsett kokt kjøtt eller pølser og kok dette sammen.

Smakes til med salt og pepper og 1 oz smør.

 

Klem J.

 

#sunnmat #sunnlivsstil #leveinnenfra #innenfraogut

#hvemerjeg #hvaviljeg #sunnfrokost #yoghurtmedhavregryn

#sunnlunsj #omelett #sunnmiddag #lapskaus #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#lapskausutenpoteter #suntoggodt #brightlines #spisdegfri #lettereliv #lykkelig

#nedivekt #veltnedgang #vekttap #sunnkropp #weigthloss

 

2 kommentarer
    1. Er helt enig med deg angående samfunnet, skulle ønske flere tenkte som deg!
      Takk for fine oppskrifts tips også 🙂

      Hadde blitt glad hvis du sjekket ut min nye blogg, jeg har nettopp startet den og skriver den i “dagbok” form 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg