LIVET UTEN SUKKER OG MEL GIR RINGVIRKNINGER

Kjære leser.

Høsten 2017 ble starten på et nytt liv.

Et liv uten sukker og mel.

I starten kunne jeg få kommentarer som

at dette var enda en slankekur, enda en omlegging,

enda en skuffelse…. Men det ble det ikke.

Jeg jobbet meg igjennom hver dag.

Jeg lærte å sette mine egne klare grenser.

Klare grenser i forhold til hva jeg synes er greit og ikke.

Hvor mine grenser går i forhold til mat, men også

i forhold til andre ting i livet.

For meg henger det sammen. Mat og velvære.

Når jeg har det vondt er det maten jeg tyr til.

Nå når jeg har det vondt, finner jeg andre løsninger.

Jeg finner noe som vil få meg ut av “synes synd

på meg selv” tillsanden, uten å ty til maten.

Jeg lever i dag et helt vanlig liv.

Mange vil ikke tro at det er mulig, men det er det.

Jeg spiser ikke mel og sukker, men jeg lar ikke det stoppe

meg fra å spise god mat. Mat jeg elsker.

Familien min spiser også denne maten.

Og mine barn er som andre barn… kresen…

Det er ikke alt de liker like godt, men en oppdagelse er

at det stadig vekk er tomt for grønnsaker på bordet.

Jeg merker også at frukten er den som forsvinner

først her i huset. Til tross for at vi har andre godsaker

i skapene, velger dem heller frukt og grønt.

Denne livsstilen smittet også over på min kjære.

Han som var superskeptisk fra starten.

Han som ikke er mat avhengig eller bruker mat som

meg, hadde en del kilo for mye.

Når han innså at jeg hadde knekt koden til

vektnedgangen, ville ha ikke gå glipp av dette

han heller.

Vi har faktisk gått ned nesten 80 kilo sammen.

Bare ved å kutte mel, sukker og spise 3 måltid om dagen.

 

FROKOST:

LUNSJ:

VEDLIKEHOLD:

2 oz reker og rogn. 1 protein rundstykke.

 

MIDDAG:

VEDLIKEHOLD:

1 oz havregryn som jeg blander inn i kjøttsausen.

 

Klem J.

 

#lettereliv #livsstilsendring #lykkelig #nedivekt #vektnedgang

#nyttliv #sammen #nedivektsammen #livsstil #spisdegfri

#brightlineeating #brightlines #sunnmat #sunnfrokost

#sunnlunsj #sunnmiddag #lasagne #bananmuffins

#salat #rekesalat #klaregrenser

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg