KJÆRE DEG SOM SLITER MED Å GÅ NED I VEKT

Kjære leser.

Til deg som sliter med å gå ned i vekt.

Du skal  vite at du ikke er alene.

Vi er mange som har prøvd nesten alt.

Jeg var like frustrert som deg. Jeg ville ha et mirakel.

Og et mirakel fant jeg i noen enkle prinsipper.

Kutte sukker, mel, veie maten og spise 3 ganger for dagen.

Det høres nesten for godt til å være sant.

Ja noen sier til og med at jeg ofrer jo alt…

Jeg gjør jo ikke det. Jeg lager fantastisk mat,

selv om jeg velger vekk sukker og mel.

“Jo men du har en fordel som kokk” sier mange.

Ja jeg har det, og derfor vil jeg dele alt jeg selv har

funnet ut med alle som trenger det.

Vi kan gjøre denne enkle maten god.

Vi skal jo ha det godt rundt maten for at vi

skal orke å fortsette. Samtidig som at maten

skal være minst mulig sexy.

Sexy mat gjør det vansklig å begrense inntaket.

Men maten må vær god, ellers velger jeg noe annet…

Da ofte ting som ikke var på planen min.

Vi skal leve godt selv om vi går ned i vekt.

FROKOST:

Proteinrundstykke med reker:

Proteinrundstykker-

1 boks mager cottage cheese.

10 oz havregryn.

3 egg.

1 ts bakepulver.

1 ts salt.

Bland alt i en kjøkkenmaskin eller med en stavmikser.

Lag 10 runde baller med våte hender å legg de på bakepapir.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

Serveres med 2 oz ferske reker.

 

LUNSJ:

Stekt ris med egg og kylling:

3 oz blomkål ris.

Rasp blomkål, ha blomkålen i kokende vann og sil av.

Stek 7 oz løk og amerikansk blanding.

Ha over risen og 2 oz reker.

Stek dette lett sammen med 1 ss olje, salt og pepper.

Tilsett 1 egg og stek dette sammen.

 

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris, 10 oz grønnsaker, 2 oz reker og 1 egg.

 

MIDDAG:

Taco:

4 oz stekt kjøttdeig med taco krydder.

2 oz avocado, løk, sitron, salt og pepper

som er kjørt i en hurtighakker.

(Avokado kan kun gå som grønnsak hvis vekten ikke

stopper opp eller om du er på vedlikehold. 4 oz på vedlikehold

og 2 oz på vektnedgang)

8 oz salat, mais, paprika, agurk og løk.

2 oz rømme.

 

VEDLIKEHOLD:
4 oz avocado blanding, 6 oz salat, 4 oz kokt ris som

stekes sammen med 4 oz ferdig stekt tacokjøttdeig.

2 oz lett rømme.

 

Klem J.

 

#etlettereliv #lettereliv #sunnmat #sundtoggodt

#brightlineeating #spisdegfri #nedivekt #vektnedgang #vekttap

#sunnfrokost #proteinrundstykker #reker #sunnlunsj #stektris

#stektrismedreker #sunnmiddag #taco #guacamole #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #klaregrenser #nystart #forgodttilåværesant

#happythinandfree #weightloss #brightlines

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg