JEG VAR 75 KILO TYNGRE ENN I DAG….

Kjære leser.

 

For 7 år siden var vekten min på sitt høyeste.

Jeg var 143 kilo på 176 cm over bakken….

Det er et så høyt tall at jeg ikke helt klarer å tenke på det.

Jeg var redd. Redd for helsen min, redd for at barna skulle

miste sin mor, redd for å gå ut, redd for å leve og ikke leve.

Men jeg klarte ikke å slutte å spise ting jeg visste, ikke var bra for meg.

Da jeg fant dietten som endret livet mitt, for 2 år siden,

fant jeg ikke bare løsningen. Jeg fant meningen med livet mitt.

Ca 112 kilo tung og redd for å feile, startet jeg min vei ned i vekt.

Jeg kunne mistet motet mange ganger.

Jeg kun gitt opp. Men da visste jeg hvor jeg kom til å ende opp.

Jeg måtte endre måten jeg tenkte på i forhold til alle

aspekter i livet. Hvordan jeg snakket om meg selv og dem

rundt meg.

Jeg måtte akseptere at jeg hadde vert en drittkjerring mot mange.

Overvekten gjorde meg sur og bitter på alt og alle.

Men det var mitt ansvar å ordne opp i det.

På veien fant jeg også mye inspirasjon i å inspirere andre.

Jeg bruker mange timer i uken på å hjelpe andre til å ikke gi opp.

Til å fortsette mot målet sitt, et skritt om gangen.

Ikke bare når det er snakk om vekt, men i alle områder i livet.

 

Jeg er så takknemlig for at jeg ikke bare fikk en ny kropp,

men også en ny mening med livet. En viktig oppgave, som jeg

virkelig er stolt over å kunne ta med meg resten av livet.

Stolt over å kunne si til meg selv hver kveld at jeg er en dyktig coach,

for meg selv og dem som kommer til meg for hjelp.

 

FROKOST:

Protein brød ala J.

 

1 oz linfrø

1 oz sesamfrø

1 oz solsikkefrø

1 boks cottage cheese mager

1 ts bakepulver

13 oz havregryn.

1 dl vann

4 egg

Mos alt med en stavmikser.

stek på 180 grader, nederste rille i 50 min.

Del så brødet i 13 porsjoner.

2 oz med kjøtt/fisk pålegg på toppen eller

1 oz ost.

 

Du kan også velge å lage brødet med 8 oz havregryn. Men da bruker du frukt eller bær på toppen som pålegg.

LUNSJ:

Rotihop:

 

Her stekte jeg champignon, løk, paprika og brokkoli.

Veide opp 10 oz og stekte det videre med 2 egg.

0,5 oz olje til steking.

Enkelt, raskt og godt.

Krydret med grillkrydder, salt og pepper.

 

MIDDAG:

Biffsnadder:

 

4 oz stekte biffstrimler.

10 oz stekte grønnsaker som sopp, løk,

paprika, mais, brokkoli og sukkererter.

1 oz føre.

Stek kjøttet, tilsett stekte grønnsaker.

Kok inn med 1 oz fløte.

Jeg skrur av temperaturen når jeg tilsetter fløten.

Ellers forsvinner den helt.

Du kan også ha i litt vann hvis det blir for tørt.

Krydret med grillkrydder… mye grillkrydder.

 

KLEM J.

 

Ikke vær redd for å ta kontakt med meg om du ønske

å bli coachet på dine utfordringer.

 

4 kommentarer
    1. Takk for inspirasjon til masse deilige måltider, du er en super inspirasjon. Jeg bare lurer på til det brødet du baker, bruker du liten eller stor boks med cottage cheese?

    2. Hei, det brødet ser helt fantastisk ut!! Men jeg lurer på en ting. Det står at man deler den i 8 deler men hvor mye kan man ha til frokost?

    3. Hei. 8 porsjoner av brødet er både korn og proteinporsjonen din. Da kan du ha frukt eller bær oppå som pålegg. Jeg veier opp 2.5 oz av brødet og har 1,5 oz kjøttpålegg eller 0,75 oz ost på toppen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg