HVORFOR SKRIKER DU????

Kjære leser.

Når noen skriker går varselslampen inni oss.

Vi mennesker aner fare og får panikk.

Det er vel ingen voksne som skriker,

uten at det er noe galt… eller?

Vi tror i hvert fall at skriking er noe fælt og skamfult.

Men en oppdagelse jeg har gjort meg er at

det er utrolige virkningsfullt å skrike.

Negative følelser, tanker og spenninger setter seg i kroppen.

Hos meg setter det seg i muskulaturen.

I min muskulatur har det sittet selvbebreidelse over at jeg

ikke var god nok for min forrige jobb og kollegaer,

at jeg ikke mesteren det alle andre mestrer,

at jeg ikke er et godt nok menneske,

nedlatende tanker om meg og min kropp,

meg som person og som rollemodell.

Ganske fullt opp med mange vonde minner.

Det skulle da lite til før begeret var fullt.

Når det da kom andre negative ting i livet rant det over.

Da fikk jeg mer smerter og mer negative følelser.

Ofte gikk det ut over dem rundt meg som måtte

høre på klaging, sutring og usaklige ting.

Men så oppdaget jeg SKRIKING!

Wow… Er det ikke fantastisk å kunne skrike ut allt det

negative som plager deg? Gi slipp på det vonde, irritasjon

og frustrasjon, før det setter seg i kroppen.

Nå skal det sies at jeg ikke skriker når andre er

i nærheten. Da ville jo folk fått panikk.

Men når jeg sitter alene i bilen på en øde plass,

da kan jeg slippe løvebrølet løst.

Det som fysisk skjer i kroppen er vanskelig å sette ord på.

Det er bare en frihet som må oppleves.

 

FROKOST:

 

Havregrøt:

 

8 oz melk.

1 oz havregryn.

6 oz banan og druer.

Kanel.

 

Kok sammen melken og havregryn på middels varme.

Server med frukt og kanel.

 

LUNSJ:

Pytt i panne:

 

2 oz stekt kjøttdeig.

10 oz amerikansk blanding (tint, 12 oz frossen)

1 egg.

1 oz ost.

Grillkrydder.

 

Stek grønnsakene godt sammen med ferdig stekt

kjøttdeig, tilsett 1 sammenvispet egg og grillkrydder.

Serveres med revet ost (kan smeltes i mikro over blendingen).

 

MIDDAG:

Du kan også erstatte deler av grønnsakene med

2 oz avokado (guacamole), MEN kun om du går raskt

ned i vekt.

På vedlikehold kan du erstatte 4 oz grønnsaker

med 4 oz avokado (guacamole).

 

Klem J.

 

#skrik #skrål #skrikdegglad #skrikut #sunnskriking

#psykiskhelse #slippdegløs #hvemerjeg #sunnmat

#sunnfrokost #havregrøt #sunnlunsj #pyttipanne #sunnmiddag

#taco #tacofredag #matforhjernen #matforhelsen

#vkttap #vektnedgang #nedivekt #weightloss #nosugar

#noflouer #utenmelogsukker #utensukkerogmel

#klaregrenser #spisdegfri #brightlines #brightlineeating #happythinandfree

#etlettereliv #lettereliv #livsstil #livsstilsendring

2 kommentarer
    1. Ja det er helt sant. Skriking er noe mange burde gjøre mye mere av. Jeg lærte det faktisk av en psykolog jeg gikk til da jeg sleit litt for over 20 år siden. Ta skikkelig i, og skrik av full hals.
      Når vi går på idrettsarrangementer og hyler og heier, eller synger i kor eller dursjen blir det noe av det samme.
      Ha en fin dag, og takk for fin blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg