HVORDAN KAN JEG HJELPE OVERVEKTIGE?

Kjære leser.

Jeg sitter å tenker på hva jeg kan gjøre for å hjelpe.

Hvordan kan jeg vise dem som sliter med overvekt,

at det finnes en løsning som ikke handler om

tortur, vond mat eller ukjente, rare  ingredienser…?

At med noen enkle triks og verktøy så kan

man faktisk overvinne kampen mot hylende kjøleskap

som lokker oss inn i fristelse en gang i timen.

Jeg kan dele og vise vei. Jeg kan motivere og inspirere.

Jeg kan vise at det er mulig og jeg kan dele min erfaring

og mine oppskrifter. Når jeg deler og andre deler dette

så kan jeg bidra med mitt for at noen andre skal finne

motivasjon til å gjøre som meg. Og kanskje jeg da kan

bidra til at noen får et lettere og lykkeligere liv.

Jeg vil jo vise at dette ikke er en 5 minutters kur.

Men, noe som faktisk varer så lenge man selv ønsker det.

Jeg har tross alt vert stabil på vekten med en BMI på 22

i 6 mnd nå. Så lenge har ikke min kropp vert stabil på et tall

under 100 kg, noen gang!

 

FROKOST:

Risgrøt kokt på melk og vann:

1 oz grøt ris uten tilsatt søtstoff.

8 oz melk.

2 oz vann (kan spe den ut med mer om det er behov)

Gi dette et oppkok.

Ha alt over i en ildfast form med lokk.

Sett ovnen på 60 grader og la den stå der natten over.

Om morgenen tar du den ut og sper den ut ved behov.

Server med kanel og banan.

 

LUNSJ:

Løksuppe:

10 oz løk og gulrot.

Kok dette sammen med 1 ts buljong.

Tilsett 4 oz stekt kjøttdeig, kokt skinke

eller små kjøttboller.

Salt og pepper.

Kan serveres med 1 oz rømme.

VEDLIKEHOLD:

2 oz kokt skinke og 1 proteinrundstykke.

 

MIDDAG:

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#lettereliv #nedivekt #slanking #vektnedgang #lykkelig #fri #spisdegfri

#brightlineeating #brightlines #klaregrenser #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #hjelptilvektnedgang #vedlikehold #sunnmat

#sunnfrokost #sunnlunsj #sunnmiddag #løksuppe #fiskekaker

#matforgodhelse #happythinandfree #weigthloss #rightsize #slank

 

2 kommentarer
      1. Lager ofte kraften selv jeg. Bruker sjelden buljong. Men når jeg kjøper buljong leser jeg på ingrediensene. Inneholder den ikke sukker/søtstoff eller mel/melprodukt i de 3 første ingrediensene, er den grei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg