HVOR STOR PLASS SKAL SORGEN TA?

Kjære leser.

Hvordan man takler sorg, har ingen fasit.

Vi alle reagerer og takler det forskjellig.

Noen former for sorg går lettere enn andre,

men det kan gjøre like vondt.

En ting jeg har lært igjennom livet er,

at smerte ikke kan måles opp i mot hverandre.

Noe som gjør vondt for meg, kan være en bagatell for deg.

Jeg har mistet en del mennesker i livet mitt, de siste årene.

Noen lever og noen har gått bort.

Dem som har gått bort, har jeg forsonet meg med at

jeg aldri vi treffe igjen. I hvert fall ikke her.

Det er vondt å godta det, men det er nå sånn vi er laget.

Den andre sorgen jeg har jobbet med, er den med å miste

mennesker i livet som fortsatt er der ute.

Mennesker som har satt dype spor i meg og som er uerstattelige.

Mennesker som var viktige for min utvikling og der

jeg er i dag. Men som har valgt å leve livene sine uten meg.

Denne sorgen er verre å forsone seg med.

Det å stadig bli påminnet at de er der ute, uten å ønske

å ha deg i livet sitt, det kan være tøft innimellom.

I denne sorgen finner jeg mye læring.

Jeg lærer å tilgi meg selv for mine feil.

Jeg tar ansvar for ting jeg har gjort og

måten jeg har taklet situasjoner på.

Jeg passer på å fylle livet med mye glede,

fordi at mye glede i livet faktisk brenner ut smerten av systemet.

Og jeg vet at det er jeg som mottager av et budskap som

reagerer med tanker og analyse. Ja som har et ansvar for

hvordan jeg tar i mot og responderer på ting.

Jeg har selv et valg om å være negativ eller postitiv

når jeg tar i mot budskapet.

Det er kun tanker og følelser som former livet mitt,

ikke ord eller handlinger foretatt av andre.

 

FROKOST:

 

Frokost på holmen:

 

1 proteinrundstykke med 1 oz ost og 1 banan.

kaffe og vann er alltid med.

 

Proteinrundstykker:

1 boks mager cottage cheese.

300 g havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

1 ts bakepulver.

Mos deigen lett med stavmikser.

Del deigen i 10 runde baller, 

med våte hender.

Du kan strø noen valmue frø på toppen om du ønsker.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

LUNSJ:

 

MIDDAG:

 

Klem J.

5 kommentarer
    1. Dette var tanker jeg kan kjenne meg igjen i… Har mistet mange venner de siste årene som bare “aldri har tid”, og det er veldig trist…
      Men viktig å finne lyspunktene også 🙂

    2. Er dette måltidet for vedlikehold eller kan man ha det uansett? Du er kjempeinspirerende 👏🏼👏🏼

    3. Når du bruker amerikansk blanding, hvordan går du fram? Koker/trekker du det du skal bruke i vann først, eller kaster du det frossent rett i stekepanna?

      Og så lurer jeg på om jeg kan få spørre deg om noe som jeg sliter med? Hvordan gjør du når du får lyst på forbudt mat? Eller hvis du må takle masse fristelser på jobb, slik jeg ofte må?

    4. Kontakt meg på fb. Så kan jeg gi deg noen råd og tips i forhold til dette.
      Men ja jeg hiver det frossent rett i stekepanna.
      Jeg bruker mange verktøy jeg har lært til å få bukt med lysten på “forbudt mat”.
      Kan fortelle mer om det på privat melding.

      klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg