Hva må til for å lykkes med vektnedgang?

Kjære leser.

 

Jeg får spørsmålet om “hva som må til for å lykkes med vektnedgang”, ganske ofte!

Jeg som har klart det må jo sitte på en hemmelighet som ingen andre forstår.

Men det er ingen hemmelighet.

Først sluttet jeg å si til meg selv at jeg burde gjort noe med vekten.

Når jeg sier “burde”, så sier jeg samtidig at jeg egentlig ikke trenger

det, så da trenger jeg ikke gjøre noe med det.

Så sluttet jeg å si at jeg skal prøve å gå ned i vekt…. Det blir det samme

som med “burde”. Å prøve å gå ned i vekt, er som å si til hjernen at

jeg gir det et halvveis forsøk. Jeg skulle jo bare prøve, så om det ikke

fungerer, så trenger jeg ikke å bli skuffet, det var jo bare et forsøk.

Enten gjør du det, eller så gjør du det ikke.

Det å hele tiden si til hjernen at du ikke trenger å gi alt,

bare litt, fungerer ikke. Da sier du til deg selv at du ikke trenger å gi alt.

Du kan gjøre det halvveis.

Hvordan hadde det vert å si “jeg burde prøvd å ta meg en dusj…”

Finner du ikke dusjen da eller?

Er det informasjon om dusjing du ikke helt har fått med deg?

Ofte har vil all informasjon vi trenger for å oppnå målet, men vi bare

gjør det ikke. Så vi graderer oss med å si at vi skal prøve, for å

ikke bli skuffet når det ikke går.

Når det er ute av verden, så er det å finne det som du skal gjøre.

Ikke litt av og til, men til du er i mål.

Det krever noe ja. Det krever at du gjør en innsats.

Ikke bare med måten du skal ned i vekt på, men også det

klimaet du har mellom ørene.

Det er vanskelig å få til noe, når du sier til deg selv at “dette går ikke”,

“dette orker jeg ikke”, “jeg får aldri til noe”, “jeg kan bare gi opp”.

Innestemmen må stilles inn på kanalen “jeg får det til”, “Jeg klarer det jeg vil”,

“jeg gir ikke opp”,”bare i dag skal jeg gjøre dette”.

Mange sitter å bekymrer seg for hva med neste helg, neste måned eller neste år,

den ene og den andre dagen. Hva med å bare leve her å nå.

Så tar vi de utfordringene vi møter på underveis.

For utfordringer blir det på veien. Det kommer dager som er tyngre

enn andre. Du kan møte dager der du er sliten, trøtt, syk, har kranglet med noen eller andre ting som gjør at du ikke føler at du helt strekker til i livet.

Forskjellen på å lykkes og ikke lykkes, er hvordan vi

angriper utfordringene. Noen gir opp når det blir vanskelig, mens andre

finner en løsning og går videre.

Hvem ønsker du å være?

Klem J.

 

 

 

5 kommentarer
    1. Hei, Flott blogg!
      Har du info/liste over matvarer som er innafor. Tenkt å starte en endring for fremtiden, men har ikke nok info til å velge. Spis deg fri virker veldig forlokkende. Takk for at du deler!

    2. Hei 😊. Super blogg 👍
      Er ny i dette og oppskriftene dine ser så gode ut. Men hvor mange personer er de ment for? 😊

    3. Hei
      Takk for at du deler så mye av deg selv , du gir meg håp på at eg også for engangs skyld skal lykkes med å gå ned i vekt å bli fri. Utrolig inspirerende oppskrifter, dette er jo 1 person – men jeg har familie som også skal ha middag , hvordan løste du dette? Lager du seperate middager? Kansje ett dumt spm men forbereder meg til oppstart på BLE og vil være så godt forberedt som mulig .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg