HUN FEITE VENNINNEN

Kjære leser.

I altfor mange år har jeg vert hun feite venninnen

til Kari og Unni. Hun som ikke klarte å komme seg ut

av baksetet på bilen til Kari sin samboer, uten hjelp.

Hun som ikke var førstevalget til Unni, å ha med på fest.

Jeg var hun som måtte kompensere for sitt dårlige utseende

med å være snill, omtenksom og hjelpsom.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt spurt

om jeg er sikker på at jeg får plass inne i toalettbåsen.

Eller om jeg bruker “bredbånd” som tangatruser.

Det å se flotte venninner passe inn i de nydeligste brudepikekjoler,

når jeg såvidt fant noe som dekket halve kroppen, er vondt.

Jeg har overhørt mennesker snakke om vekten min og

meg som person, på en måte som mange ganger har fått

begeret mitt til å renne over. I hvert fall øynene.

Men jeg har aldri skreket, slått eller vert ufin tilbake.

Jeg gikk alltid i meg selv. Klandret meg selv.

Skulle hate meg selv, for å tillate meg selv å bli så stygg.

Jeg forstod rett og slett ikke at jeg hadde et alvorlig problem.

At problemet ikke var kunnskapen om mat og trening.

Men om de problemene som sukker og mel gav meg.

Jeg følte meg maktesløs så mange ganger.

Maten vant hver gang jeg hadde det vondt.

Helt til jeg sluttet å spise sukker og mel.

Da løste mange av mine problemet seg ganske fort.

Men følelsene er der enda. Det såre og onde forsvinner ikke.

Det er bare mye lettere å takle  vonde ting når du har kontroll.

 

FROKOST:

Proteinrundstykker med egg og frukt.

 

1 boks mager cottage cheese.

300 g havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

1 ts bakepulver.

 

Mos deigen lett med stavmikser.

Del deigen i 10 runde baller,

med våte hender.

Du kan strø noen valmue frø på toppen om du ønsker.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

LUNSJ:

Stekt ris med egg og reker:

Raspet blomkål, ha dette i kokende vann og sil av.

Vei opp 3 oz blomkålris.

Stek 7 oz grønnsaker som:

gulrot, brokkoli, paprika, erter, mais og løk.

Tilsett 2 oz reker og blomkålen.

Stekt dette sammen og ha i 1 sammen pisket egg.

Salt, pepper og 2 ss soyasaus.

VEDLIKEHOLD:

10 oz stekte grønnsaker og 4 oz kokt ris.

MIDDAG:

VEDLIKEHOLD:

2 oz kjøttedig og 1 proteinrundstykke.

Klem J.

 

#mobbing #psykiskhelse #sterk #overvekt #nedivekt #vektnedgang

#vekttap #sunnmat #sunnlivsstil #livsstilsendring #lettereliv #etlettereliv

#sunnfrokost #proteinrundstykker #sunnlunsj #stektris #sunnmiddag

#lasagneutensukkerogmel #lasagne #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#lykkelig #brightlines #weightloss #brightlineeating #brightlinebites

#spisdegfri #spiselskoglev #happythinandfree

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg