Hotellweekend i Bergen

Kjære leser.

Godt å være hjemme igjen etter en velykket helg i Bergen.

Det ble mye god mat og mange fine studer med venner

og familie. Borte bra men hjemme best.

Jeg valgte å reise uten kjøkken vekten min.

Det jeg oppdager når jeg får frie tøyler, det er ikke hyggelig.

Jeg blir veldig løssluppen for reglene om mengde.

Jeg ser tydelig at etter 1 år og 4 mnd så er jeg

fortsatt svak for den maten som krøller ting til for meg.

Men jeg er jo bare et menneske jeg også, uten de

store superkreftene. Jeg er mennskelig jeg også.

Jeg holder meg unna sukker og mel, men jeg aner ikke

hvilken mengde jeg har spist i helgen.

Når det er sagt, er det jo mandag i dag.

Jeg er hjemme med kjøkken vekten min.

Jeg hopper rett opp på hesten igjen, ingen slurv eller

tull nå. Her er det jeg som bestemmer.

Så er da spørsmålet, skal jeg kunne reise på turer

uten å ha med kjøkken vekten min, uten å tenke på

mengde.

Eller er det sånn at jeg blir nødt til å ha med meg vekten

hvor enn jeg går.

Jeg har kommet frem til at, jeg skal leve godt.

Jeg vet hvor lett det er å spore litt av på mengden.

Men når jeg er på tur som denne helgen, så velger

jeg å la vekten være igjen hjemme.

Jeg hadde ikke gjort det for ett år siden, heller ikke om

jeg var slurvete med linjene fra før.

Men siden jeg er en person som har fulgt linjene nøyaktig,

så føler jeg at jeg faktisk kan gjøre det.

Men jeg er meget spent på min kroppslige reaksjon og

om jeg føler sult de neste dagene. Noe som er vanlig når man ikke

har vert like nøye med linjene for mengde.

HOTELL FROKOST:

Her var den noen ørsmå stekte poteter, litt egg, bacon, leverpostei og røkelaks.

Til frukten tok jeg litt havregrøt kokt på vann.

 

LUNSJ:

Tomatsuppe:

Vei opp 10 oz hakkede tomater,

løk og litt gulrot. Tilsett 1 dl vann og koker dette sammen.

Moser alt med stavmikser og tilsetter 1 oz fløte,

salt, pepper og basilikum.

Koker 2 egg

VEDLIKEHOLD:

1 egg.

1 Irina rundstykke: https://www.spisdegfri.no/faq/kan-jeg-fa-oppskriften-pa-irinas-rundstykker/

 

MIDDAG:

Juletallerken:

Maten på hotellet var fantastisk.

Her valgte jeg å spise en bit med pinnekjøtt og

en bit med svineribbe. Resten ga jeg videre til min sønn som

synes min mat så bedre ut enn hans mat.

Jeg fikk også noen ekstra grønnsaker av min datter.

Det er kun sunn fornuft som taler her, og så lenge jeg holder meg

unna sukker og mel, så har jeg fornuften i behold.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lunsj #frokost #middag #livsstil #livsstilsendring

#lettereliv #nedivekt #sunnvektnedgang #fortnedivekt #sunnfornuft

#sunnmat #utensukkerogmel #utenmelogsukker

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg