HÅNDBALLMAMMA FOR ALLE PENGENE

Kjære leser.

I går laget jeg julefest for de minste i håndballgruppen.

Herlighet så gøy det er å lage til slikt.

Det gir så mye å se håndballgleden hos disse barna.

Det gjør meg stolt å være mor til 2 av disse små.

For det skal ikke legges skjul på at jeg er en smule glad i håndball….

Jeg er faktisk så glad i håndball at jeg ikke klarer å la ver å

delta på treningene til 2 klasse…. Jeg har med meg en flott ung mann

som trener, og vi to deltar like mye som barna.

Det gir mye glede og det skaper en idrettsglede jeg husker

jeg hadde når jeg var 8-9 år gammel.

Men det er jo ikke bare håndball som fanger øynene mine….

Jeg må jo ha med meg en del fotball også…

I går kom jeg i det dilemmaet at håndball jentene til Norge skulle spille

samtidig som Liverpool skulle spille mot Napoli….. KRISE!!!!

Takknemlig for at teknologien er på min side, og det ble løst

på en fantastisk måte….

Problemer er til for å løses, så her fikk jeg med meg alt.

Litt vanskelig å se to angrep samtidig på to skjermer,

Men jeg fikk i hvert fall sett begge kampene….

 

FROKOST 1 ÅR DAG 112:

Irina rundstykker med ost og skinke. Blir aldri lei av denne frokosten.

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

LUNSJ 1 ÅR DAG 112:

Gryterett:

Mandags ettermiddag laget jeg en stor gryte med gryterett.

Jeg veier opp porsjoner til de neste dagene fremover.

Både til middag og til lunsj.

En porsjon ser slik ut:

4 oz stekt kjøttdeig.

3 oz hakkede tomater.

7 oz amerikansk blanding.

Steker dette godt sammen i en stekepanne.

1 oz fløte over og koker det godt inn.

Salt, pepper, basilikum og oregano.

Kan ha hvitløk og chili i hvis du liker det.

Når jeg lager opp til hel familien, lunsj og middager

steker jeg ofte 2 600 g kjøttdeiger.

Det blir til ca 10 porsjoner. Dette varierer litt så jeg veier alltid

den stekte kjøttdeigen.

Så tilsetter jeg i like mange porsjoner jeg får med kjøttdeig,

grønnsaker og fløte. Jeg deler gryten likt på 10 porsjoner.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 112:

 

Fiskekaker:

4 oz stekt fiskekaker uten mel og sukker i de 3 første

ingrediensene.

5 oz kokte og moste frostene erter, krydret med salt og pepper.

5 oz kokte gulrøtter.

VEDLIKEHOLD:

4 oz stekte poteter.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnlivsstil #nedivekt

#livsstil #håndballmamma #sportsidiot #liverpool #fiskekaker #gryterett #sunnmamma

#utensukkerogmel #utenmelogsukker #happythinandrfree #proteinrundstykker #matforhjernen

 

1 kommentar
    1. Takk for fin blogg, og mange forslag til gode oppskrifter 🙂 Vet du om noen ferdig fiskekaker uten mel?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg