FJELLTUR UTEN SUKKER OG MEL

Kjære leser.

Jeg hadde en nydelig dag på jakt etter snøen i går.

Her på sør vestlandet var det rett og slett ingen snø.

Så da måtte vi ut å jakte litt. Vi fant noen snøkorn i en

dal 30 min fra bygden jeg bor i.

Noe stor snø var det jo ikke da.

Men vi lot oss ikke stoppe av den grunn.

Vi rant nedover på rattkjelken våre på is/snøen vi.

De første turene gikk meget høylytt for seg…

Jeg er jo fortsatt 120 kilo i hodet mitt…

Så det å finne balansen og faktisk tørre å sette utfor

en bakke i stor fart ble veldig skummel.

Men det gikk jo lettere og lettere for hver runde.

Aldri i mitt liv har jeg kjørt så mange runder i en akebakke før.

Jeg var ikke sliten engang. I hvert fall ikke mer slite

enn hva en kan forvente.

Jeg som spiser etter klokken må jo ha mat til faste tider.

Så da var det å finne frem camping grillen og en pakke pølser.

Må innrømme at de blikkene jeg fikk da jeg pakket pølsene mine

inn i noen store salatblader, var ubetalelige….

Han ene målet med vidåpen munn…

Jeg forstår jo at det sikkert så veldig rart ut,

men så er det sånn at jeg ikke spiser pølsebrød

eller lompe, så da ble det salatblader.

Det er jo ikke ofte du ser slikt, så jeg kan godt forstå

at folk setter kaffen i halsen og tygger seg i tungen.

Men jeg kan også forstå dem som ikke vil skille seg ut,

dem som tar det brødet eller den lompen til pølsen.

For det krever litt mot å skille seg ut slik som jeg gjør.

Det er litt skummelt og flaut de første gangene,

men så er det bare verdens beste følelse etter det!

 

FROKOST:

BANANPANNEKAKER:

La meg bare få si det… Jeg har følt at jeg synder de

siste dagene. Disse bananpannekakene er de beste pannekakene

jeg noen gang har spist. De er så gode at jeg ikke helt

har klart å forstå at jeg kan spise dem uten problemer.

1 oz havregryn.

4 oz banan.

1 egg.

3 oz melk.

1 oz yoghurt naturelle og 2 oz banan på toppen.

1 ts bakepulver (for dem som ikke blir trigget av det)

Kjør alt sammen med en stavmikser.

Stek på en varm steketakke. Barna slukte sine fortere enn jeg ¨

klarte å steke. Så disse er bra for både store og små.

Mange vil nå si at dette er jo ikke innenfor,

men etter mange undersøkelser har jeg funnet ut at

kombinasjonen av frukt, fiber og proteiner sammen kan

moses uten at blodsukkeret blir for høyt. Men kjenn etter selv.

Det er ikke alle som tåler denne blandingen like godt som meg.

 

LUNSJ:

Grillet pølse i salat:

10 oz salat og grønnsaker.

Jeg hadde litt salat og noen staver meg gulrot,

agurk og kålrot som jeg spiste ved siden av.

4 oz pølser.

2 oz hjemmelaget ketchup

(innkokt hakkede tomater, most med stavmikser)

 

MIDDAG:

Klem J.

 

#bananpannekaker #pannekaker #sunnepannekaker #sunnmat

#turmat #grilling #fjelltur #utisnøen #aketur #brightlines #brightlineeating

#spisdegfri #spissunnmat #sunnfrokost #sunnlunsj #sunnmiddag

#lykkelig #lykke #godmat #godtliv #utenmelogsukker #utensukkerogmel

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg