FEITE FOLK ER EN STOR SAMFUNNSRISIKO……

Kjære leser.

Jeg hører fortsatt ordene fra eksperten

“feite mennesker er en samfunns risiko….”

Jeg har hørt det mange ganger, men har ikke

tenkt over det før denne dagen for noen år tilbake.

At jeg var en samfunns risiko…

Jeg var deltager i et privat selskap.

Jeg overhørte samtalen om hvilken risiko det

var å være så overvektig som jeg var.

Hvilken byrde jeg var for samfunnet generelt med

mine problemer tilknyttet overvekten.

Løsningen var jo enkel sa eksperten…

Spise mindre, trene mer….

Ja for det hadde jeg jo ikke prøvd… eller….

I møte med en offentlig instans ble jeg bedt om å

ta meg sammen og komme meg på trening.

Da jeg sa at jeg trente 5 dager i uken ville de sende

meg videre til en som kunne sjekke muskelmassen i kroppen

min for å motbevise at jeg trente…. Men jeg trente 5 dager i uken.

Jeg trente hardt, jeg gjorde en jobb ingen vil tro var mulig.

Men vekten ville ikke av…

Jeg hadde for mange kosedager og feil kosthold.

Ikke før jeg kuttet ut sukker, mel og trening begynte vekten

å gå rett vei.

Det som skremmer meg er at selv dem som er eksperter

og skal hjelpe folk i min situasjon ser ned på oss.

De forstår faktisk ikke problemet. De ser ikke problemet.

Alle trodde jeg var lat og dum.

Hadde de heller tilbudt meg boken “spis deg fri”, som tilbyr

en metode som faktisk fungerer på mitt probelm.

En metode som ser hele mennesket og

ikke bare det som er utenpå.

Da hadde jeg kanskje sluppet mange vonde øyeblikk.

Ja det krever noe å gjennomføre denne metoden.

Men det krever mer å ikke gjøre det.

Prisen for denne metoden er ikke i nærheten av kostbar,

i forholdt til hva det koster å ha meg overvektig eller

å sende meg til overvekts operasjon.

Men ekspertene vil heller sende meg og andre

til operasjon enn å tilby dette. Det er ikke logisk for meg.

 

FROKOST:

Irinarundstykke med 1 stekt egg.

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

LUNSJ:

Taco salat:

Har alltid litt tacokjøttdeig liggende i porsjonsposer i frysen.

4 oz stekt kjøttdeig med taco krydder.

10 oz salat.

1 oz lett  rømme.

1 oz guacamole.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

 

MIDDAG:

Kjøttpudding:

Jeg fant endelig en kjøttpudding uten sukker

eller mel blandt de 3 første ingrediensene.

Den kan lages selv også, men i dag kjøpte jeg en ferdig.

4 oz kjøttpudding stekes lett i en stekepanne.

kok ut stekepannen med fløte.

10 oz kokte grønnsaker.

1 oz fløte.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating # lettereliv #livsstilsendring #livsstil

#utensukkerogmel #utenmelogsukker #weightloss #nedivekt

#happythinandfree #sunnmat #frokost #sunnfrokost #spisdegfrifrokost

#lunsj #sunnlunsj #spisdegfrilunsj #sunnmiddag #middag #spisdgefrimiddag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg