ET SMIL KAN GJØRE UNDERVERKER

Kjære leser.

Vi glemmer ofte hva et smil betyr.

Hvor mye det betyr å få en klapp på skulderen.

Hvor godt det føles å bli sett og satt pris på.

Vi mennesker er avhengig av sosial kontakt.

Men vi er veldig opptatt av oss selv.

Vi er ganske dårlig på å se andre, sette pris på andre

og gi et smil til noen andre.

Hvor ofte forteller du noen andre hvor mye du

setter pris på dem?

Hvor ofte gir du et smil til noen du ikke kjenner?

Hvem gir vel en klapp på skulderen noen andre

enn sine nærmeste.

Jeg gjør det. Hver dag.

Jeg vet hvor mye det betyr å bli sett.

Det at noen heier på deg gir styrke til å stå på videre.

Det å få et smil og en hyggelig tilbakemelding fra

andre, kan gjøre dagen så mye lettere.

Det gir også meg en god følelse.

Det sies at det du sår, vil du høste.

Jeg sår mange frø av omsorg og kjærlighet,

og det er akkurat det jeg høster av hver eneste dag.

 

FROKOST:

Frokostmuffins:

1 oz linfrø.

2 oz havregryn.

3 oz melk.

6 oz most banan.

1 oz nøtter.

2 egg.1 ts bakepulver.

1 ts kanel.

Bland dette sammen, stekes på 200 grader i 30 min.

6 store former eller 12 små. Til 2 frokoster.

Husk 3 oz banan eller frukt ved siden av eller på toppen.

 

LUNSJ:

Gresk salat:

10 oz rødløk, paprika, agurk, tomat og salat.

0,5 olivenolje.

2 oz fetaost.

Bland oljen sammen med grønnsakene og strø over litt basilikum,

oregano og flak salt.

 

VEDLIKEHOLD:
1 oz fetaost og 1 proteinrundstykke.

 

MIDDAG:

Karbonademiddag:

400 g kjøttdeig blandet med 1 egg og 1 dl melk,

salt og pepper.

Stek flate runde karbonader.

1 pose frosne erter kokes opp, siles av

og moses med stavmikser. Salt og pepper.

Grønnsaker kokes møre.

Løk deles i skiver og stekes i en stekepanne til den er gyllen.

Vei opp 2 oz stekt løk.

Tilsett 2 oz mat fløte i løken, kok inn.

 

Vei opp 4 oz stekte karbonader.

4 oz erte mos.

4 oz kokte grønnsaker.

2 oz stekt løk.

2 oz mat fløte.

 

VEDLIKEHOLD:
3,5. oz karbonader.

4 oz kokte poteter most med 1 oz melk, salt og pepper.

 

Klem J.

 

#sunnmat #suntkosthold #suntoggodt #sunt #sunnfrokost #frokostmuffins

#sunnlunsj #gresksalat #sunnmiddag #karbonader #spisersegfri #åspisesegfri

#spisdegfri #spissunt #brightlines #brightlineeating #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #happythinandfree #onedayattime #endagomgangen

#smil #spreglede #glede #happy #slankere #friere #gladere

2 kommentarer
    1. Hei
      Har blitt fast følger av bloggen din etter at jeg startet med spis deg fri.
      Oppskriftene dine redder min dag nå når jeg må tenke nytt uten mel og sukker.
      Må bare spørre deg om en ting
      Jeg lurer på om det hadde vert mulig når du poster dine oppskrifter på legge ved sånn at vi kunne ha printet ut hver enkelt oppskrift. Sånn som Trines matblogg har at oppskriftene kan skrives ut.:)
      Eller vil jeg si at oppskriftene dine er helt fantastiske og bildene også. Blir virkelig inspirert av deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg