EN GANG FEIT, ALLTID FEIT!

Kjære leser.

Takk for alle fine tilbakemeldinger fra dere skjønne

mennesker der ute! Dere varmer mitt hjerte.

De siste dagene har gått i valpe trening, valpe tilvenning,

reising til Bergen, barnedåp, hjemreise, valpe vaksinering, barn,

skole og aktiviteter.

Hektisk…. JA…

Men så urolig gøy å være med på denne reisen igjennom livet.

Jeg opplever endring over alt hvor jeg beveger meg.

En personlig vekst som nesten tar pusten fra meg.

Tenk at negative tanker og innstilling til livet kan være så utmattende.

Bare med å endre små ting, får du overskudd og gleden tilbake.

Men inne i mitt stille sinn jobber jeg med den ytre endringen.

Den endringen som alle ser, men som jeg har problemer med å se.

Jeg jobber med å endre tankene og begrensingene mine fra å tenke

at jeg alltid vil være feit og stygg, til at jeg nå er slank og bra som jeg er.

For denne prosessen tar tid. Jeg vet om det. Det gir også en trygghet.

For dette er noe som er helt normalt.

Men det er noe vi som går mye ned i vekt ikke er så flinke

å snakke om.

Hjernen er jo ikke innstillt på vekten jeg har i dag.

Den har vert overvektig nesten hele livet.

Så den får nesten litt panikk av å være normalvektig.

Panikken får meg til å tvivle på om jeg har klart dette,

eller om det bare har vert en drøm.

Det er da godt med bildebevis. Bildene lyver jo ikke.

HELDIGVIS!

 

FROKOST:

HAVREGRØT:

 

1 oz havregryn.

8 oz melk.

6 oz banan.

Kanel.

 

Kok havregryn og melk sammen.

Topp grøten med banan og kanel.

 

 

LUNSJ:

GRØNNSAKSUPPE MED BØNNER:

 

3 oz gulrot.

3 oz kålrot.

2 oz sellerirot.

2 oz løk.

6 oz brune kokte bønner.

0,5 oz smør.

 

Kok sammen alt. Tilsett smør, salt og pepper.

 

MIDDAG:

KJØTTDEIG OG BØNNEGRYTE:

 

3 oz stekt kjøttdeig.

1,5 oz brune bønner.

1 oz løk.

1 oz gulrot.

1 oz kålrot.

9 oz hakkede tomater.

1 oz fløte.

= 17,5 oz

 

Stek grønnsakene godt sammen og tilsett kjøttdeig og bønner.

Krydre med chili, hvitløk, basilikum, oregano, salt og pepper.

Ha over fløten på slutten og la den koke lett inn.

Vei opp gryten. Jeg veide den opp og fikk 14,5 oz da supplerte

jeg med 3 oz salat. Det er grønnsaker som mister vekten sin

kokt eller stekt, som gjør at det blir for lite.

Kjøttdeig og bønner er veid opp i kokt/stekt tilstand.

 

Klem J.

 

#nedivekt #vektnedgang #vekttap #weigthloss #livsstil

#livsstilsendring #tankeendring #endringitanker

#endagomgangen #sunnmat #sundtoggodt #sunnfrokost

#havregrøt #sunnlunsj #grønnsaksuppe #sunnmiddag

#kjøttgryte #kjøtogbønnegryte #spisdegfri #brightlines

#brightlineeating

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg