En uke med 100 % klare grenser for mat

Dag 8

 

En uke med klare grenser, en uke med veiing av all mat. Det er lenge siden sist. Men jeg er nå på rett vei etter mye rot det siste året.
Jeg er på vei mot friheten, friheten til å ha kontroll på maten og ikke at maten har kontroll på meg.
Dette tar tid. Det tar tid å etablere nye vaner. Det tar tid å ta over kontrollen å stole på at dette går bra.
Men en dag om gangen. Et måltid om gangen. En utfordring om gangen.
Jeg blir påminnet hver gang jeg spiser, hvor heldig jeg er. Heldig som har muligheten til å spise god og sunn mat. Mat som er bra for hele meg. Mat som ikke bedøver hjernen, men skjerper den til å yte sitt beste. Jeg blir mer kreativ og glad av denne maten.

Frokost:

Proteinrundstykker:

10 oz mager cottage cheese

4 oz yoghurt naturelle

10 oz havregryn

3 egg

1 ts bakepulver

1 ts salt

 

Bland alt med en stavmikser og del deigen i 10 emner. Stekes på 225 grader i 25 min.

2 oz kjøtt eller fisk som pålegg.

6 oz frukt.

Lunsj:

Rester av grillmat:

10 oz grillede grønnsaker som paprika, blomkål, squash, brokkoli og løk.
4 oz grillet oksekjøtt som jeg har strimlet.
1 oz kald hjemmelaget bearnaise saus blandet med 1 oz lett mat fløte.

Stek kjøtt og grønnsaker godt sammen. Legg det på et fat. Kok ut stekepannen med saus blandingen.

Serveres med 6 oz frukt.

Middag:

Gryterett:

4 oz kjøttdeig

10 oz amerikansk blanding og hakkede tomater

2 oz matfløte

1 dl vann

Kok alt godt sammen.

Beste hilsen Jeanette

 

 

2 kommentarer
    1. Hei! Fine sider! Jeg lurer på hvorfor du bruker oz som måleenhet. Jeg synes det er litt tungvint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg