DU KAN IKKE TRENE DEG NED I VEKT!

Kjære leser.

Hvem er vel ikke innprentet med at

skal du ned i vekt må du trene mer og spise mindre.

Men det er faktisk ikke mulig å gå ned i vekt

bare ved å trene mer og spise sunnere.

Man må faktisk gå hardt til verks i matfatet.

Du må ha et underskudd på kcal for å kunne gå ned i vekt.

Selv om jeg ikke teller kcal, så vet jeg at jeg har gått

på underskudd for å gå ned i vekt. Da er det ikke snakk om

250 kcal ved å jogge i 40 min. Da er det snakk om underskudd

på kcal du putter i munnen.

Men en annen ting som er viktig å huske på er

hvordan enkelte matvarer trigger deg til å spise mer.

Sukker og mel er slike matvarer for meg.

Hoved grunnen til at jeg kuttet mel og sukker

var jo rett og slett fordi at disse matvarene fikk

meg til å miste kontrollen over maten.

Jeg hadde jo et blodsukker som gikk opp og ned

like fort som en berg og dalbane.

Ved å kutt mel og sukker fikk jeg et stabilt blodsukker,

et bedre humør og en normal vekt.

MEN trening er viktig.

Å være i bevegelse er viktig for den psykiske

og fysiske helsen vår.

Det er viktig for organer og blodomløpet.

Men for å gå ned i vekt er det kun maten som kan hjelpe deg.

 

FROKOST:

Bananpannekaker:

1 oz havregryn.

4 oz banan.

1 egg.

3 oz melk.

1 ts bakepulver (for dem som ikke blir trigget av det)

Kjør alt sammen med en stavmikser.

Stekes på en steketakke eller i en god stekepanne.

1 oz yoghurt naturelle og 2 oz banan på toppen.

LUNSJ:

Kjøttsuppe:

10 oz grønnsaker som gulrot, løk, sellerirot,

kålrot og purreløk.

Kutt grønnsakene i terninger og kok dem møre.

Tilsett 4 oz kokt kjøtt (alt fra rester av svineribbe, pinnekjøtt,

svinestek, svine knoke, kokt okse kjøtt til pølse)

Kok alt sammen i godt med vann.

Smak til med salt, pepper og 0,5 oz smør.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt potet kuttet i terninger.

 

MIDDAG:

Lettsaltet torsk:

Jeg koker opp en kjele med vann og salt.

Legger fisken i vannet og skrur av varmen.

Lar fisken ligge i vannet å trekke i 15 min .

Kok opp en pose med frosne erter. Sil av og

mos med stavmikser. Ha i salt og pepper.

Skrell, kutt og kok gulrøtter.

Stek bacon i terninger tilsatt litt smør.

Vei opp:

3,5 oz lettsaltet torsk.

5 oz ertemos.

5 oz kokte gulrøtter.

1 oz bacon og smør.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#nedivekt #vektnedgang #gånedivektutentrening #livsstil #livsstilsendring

#lettereliv #etlettereliv #brightlines #brightlineeating

#sunnmat #spisdegfri #sunnfrokost #bananpannekaker #sunnlunsj

#sundtoggodt #kjøttsuppe #sunnmiddag #torsk #lettsaletettorsk

#matforkroppogsjel #forvandling #lykke #lykkelig

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg