DEN UMETTELIGE GODESYKEN!!!!

Kjære leser.

For mange kan påsken være trigger til å overspise på

alt godt som selges rundtom.

Jeg var slik selv.

Fikk en kraftig påminner i går om at bare for 2 år siden

gikk jeg på en solid smell i påsken.

Prisene på smågodtet var så latterlige lave at jeg ikke

klarte å styre meg.

Jeg som hadde vært så flink fra nyttår til påsken.

Jeg hadde jo trent og spist normalt i fler mnd.

Til og med gått ned 2 kilo.

Skammen over å ikke klare å få kontroll over den umettelige

godtesyken, var utrolig vond.

Det var heller ikke snakk om at jeg spiste kilovis med godt,

men litt hver dag og flere ganger om dagen.

Helst litt i smug.

 

 

2018 påsken var ikke slik. Da hadde jeg klart meg i 7 mnd

uten sukker og mel. Jeg var selv imponert.

Jeg koste meg med den maten jeg kunne tillate meg å spise.

Denne påsken ser jeg litt anerledes på livet generelt.

Jeg spiser ikke sukker og mel.

Men jeg ønsker å leve. Jeg ønsker å være menneskelig.

Jeg kommer til å lage både lammelår, pinnekjøtt og mye annet godt.

OG jeg kommer til å lage desserter til familien

og frukt med pisket krem til meg selv.

Selv om jeg ikke spiser sukker og mel, så koser jeg meg

med all den gode maten jeg kan spise.

MEN mine klare grenser er viktig for meg,

uansett hvilken høytid det er.

 

FROKOST:

Proteinrundstykker med reker:

2 oz reker.

1 boks mager cottage cheese.

300 g havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

1 ts bakepulver.

 

Mos deigen lett med stavmikser.

Del deigen i 10 runde baller,

med våte hender.

Du kan strø noen valmue frø på toppen om du ønsker.

Stekes på 225 grader i 25 min.

 

LUNSJ:

MIDDAG:

Gryterett:

4 oz stekt kjøttdeig.

4 hakkede tomater.

5 amerikansk blanding.

3 raspet blomkål.

Steker dette godt sammen i en stekepanne.

Ha 1 oz fløte over og koker det godt inn.

Salt, pepper, basilikum og oregano.

Du kan ha hvitløk og chili i hvis du liker det.

Rasp blomkålen og ha den over i kokende vann i 2 min.

Sil godt av og server.

 

Klem J.

 

#klaregrenser #sunnmat #sunnfrokost #rekerpårundstykker #proteinrundstykker

#livetutensukkerogmel #utensukkerogmel #utenmelogsukker

#lettereliv #livsstilsendring #sunnlunsj #blomkålsuppe #sunnmiddag

#gryterett #godmat #påskemat

 

 

2 kommentarer
    1. Og jeg sitter og nesten slafser og sikler på en “rekrutt”, ( karamell) . Men jeg skal kun ha 3-4 stk, resten av all dritten jeg har kjøpt, skal i påskeegg til flere andre som heldigvis IKKE bor i samme hus..haha! Til meg selv : Flere bokser av disse Rockefrosk-begrene på Kiwi med minigulrøtter,agurker,paprika og minitomater. Det er mitt påskegodteri. Nå høres jeg veldig flink ut, men sannheten er at jeg tåler veldig mye veldig dårlig, så jeg angrer dagen etter om jeg hiver innpå.
      Det kan ha sine fordeler også å ha diagnoser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg