Å resette meg selv!

Kjære lesere.

Det har vert stille fra meg en stund her.
Jeg har jobbet mye med meg selv den siste tiden.
Nå har jeg vert på vedlikehold av vekten i langt over 1 år. Noe som burde vert veldig enkelt. Men det som hendte var at jeg plutselig fikk totalt panikk for å gå opp i vekt igjen. Jeg begynte å stresse med maten og laget mye rot for meg selv.
Jeg måtte rett og slett resette meg selv et øyeblikk.
Huske på hvorfor jeg spiser som jeg gjør og hva som er viktig for meg.

Processed with VSCO with c1 preset

Jeg spiser fortsatt ikke sukker og mel. 3 måltider for dagen. Jeg gjør dette for å få en bedre helse livet ut. Ikke bare nå. Det er viktig for meg å kunne fungere så godt som mulig i denne kroppen jeg har fått utdelt.
Det er viktig for meg å ha det bra. Sette meg selv først og ta vare på meg selv.
Når jeg ikke har det bra, er det vanskelig å ta gode valg. Når jeg ikke føler meg bra er det lettere å spise ting jeg ikke skulle.
Jeg er stolt av å ikke ha spist sukker eller mel på over 2 år. Men jeg må ta vare på meg selv hver dag for å beholde det jeg har oppnådd. Jeg må prioritere at jeg får den maten jeg trenger. Det er ikke egoistisk å tenke på seg selv. Noe jeg har måtte lære den harde veien.

Frokost:

Frokostvaffler:

1 oz havregryn

2 egg

3 oz banan

1 Ts bakepulver

1/2 Ts kanel

 

Bland alt i en skål, mos det med stavmikser og stek med en gang.
Jeg brukte formfett på spray boks til vaffeljernet.
Servert med 3 oz banan og jordbær.

Lunsj:

Lapskaus:

10 oz grønnsaker som kålrot, gulrot, selleri, løk og purreløk.
4 oz pølse

0,5 oz Melange

Kok alt godt sammen og krydre med salt og pepper.

Middag:

Kjøttboller i fløtesaus:

 

4 oz kjøttboller kokt inn med 3 oz lett matfløte.

Servert med

5 oz rotmos av kålrot, gulrot og sellerirot.
5 oz kokte grønnsaker.

 

 

Ønsker deg en fin dag videre ❤️

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg