Å MISTE ET VIKTIG FELLESKAP

Kjære leser.

Felleskap er viktig for å lykkes med vektnedgang.

Et felleskap der vi fortsår hverandre, kan støtte hverandre

og der du kan få hjelp og råd.

Jeg fikk kjenne dette ganske tydelig på kroppen i slutten av året 2018.

Jeg mistet hele felleskapet og støtteapparatet rundt meg.

Plutselig stod jeg på bar bakke uten noen som kunne gi meg gode råd,

tips og støtte. Jeg måtte starte helt på nytt.

Samle sammen de menneskene i livet mitt jeg kunne.

Det skapte mye trøbbel i hodet mitt.

Jeg gikk fra å være en viktig person og støttespiller for andre,

til å ikke bety en dritt. Det var utrolig vondt!

Jeg som var så sterk og stod så stødig, ble plutselig usikker

og tvilte på mine egne evner og suksess.

Jeg holdt støtt på maten og mine måltider.

Det svar liksom blitt min grunnmur i livet, da alt det rundt forsvant.

Sakte men sikkert måtte jeg skape meg en hverdag jeg ønsket meg.

Som da jeg startet denne vektnedgangsreisen, en dag om gangen.

Jeg måtte ta vare på meg selv, gi meg selv tid.

Tid til å sørge over et tap av mange mennesker som betydde

mye for meg og sørge over at jeg ikke kunne være en del av

et felleskap jeg hadde vert med å skape.

Jeg er evig takknemlig for at jeg hadde gode og sterke vaner

i bunn. For uansett hvor håpløst det føltes, så kunne jeg

vende tilbake til grunnprinsippene mine:

-Nok hvile

-Riktig mat

-Egenpleie

-En dag om gangen

-30 min med glede og latter hver dag

 

FROKOST:

Yoghurt naturelle, havregryn og banan.

Tilbake til grunnprinsippene betyr også at jeg stiller tiden

tilbake med maten også. Jeg kjører superenkel mat.

 

LUNSJ:

Torsk:

Kok opp vann pog salt, skru ned temperaturen, legg fisken i vannet.

Kok grønnsaker.

4 oz fisk.

10 oz grønnsaker.

0,5 oz smeltet smør.

 

MIDDAG:

Laksetaco:

4 oz stekt laks med taco krydder på.

2 oz avocado (grønnsaker)

8 oz salat, mais, agurk, tomat, gulrot.

2 oz drømmelett rømme.

 

GOD HELG!

Klem J.

 

#sundtoggodt #felleskap #brightlines #brightlineeating

#lettereliv #lykkelig #egenpleie #nedivekt #vektnedgang #vekttap

#spisdegfri #sunnfrokost #sunnmat #yoghurtnatrurelle

#sunnlunsj #torsk #torskefilet #sunnmiddag #laksetaco

#taco #fredagsmat #utensukkerogmel #utenmelogsukker

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg