Å LEVE UTEN SUKKER OG MEL

Kjære leser.

 

Mange klarer ikke å se for seg et liv uten mel og sukker.

Nå i desember flyter alle butikker kriker og kroker over av noe

å putte i munnen.

Det er jo ikke så rart at folk går på smell etter smell.

Vi er jo ikke laget av stein, vi har faktisk følelser.

Mat bringer ofte frem følelser i oss.

Så når vi da går forbi fristelser etter fristelser er det

ganske naturlig at du ikke klarer å si nei til slutt.

Men vet du at du velger selv hvordan du vil føle det.

At du faktisk kan snu følelsen av å ikke klare å stå i mot.

Du kan skifte fokus. Jeg minner meg selv på at jeg ikke vil tilbake.

Tilbake til sykdom og overvekt.

Andre har andre ting som motiverer.

Men gjør det noe…

For meg gjør det noe om jeg sprekker.

Jeg vil bli dårlig på flere måter.

Jeg vil miste friheten rundt maten min.

Men for dere andre som ikke er matavhengig,

så er det ikke farlig å sprekke en gang i blandt.

Men sukker og mel er ikke bra for dere heller.

Når det er sagt, så savner jeg ikke noen av de tingene jeg ikke spiser.

Jeg har akseptert at sukker og mel gjør meg dårlig og overvektig.

Jeg har også godtatt at for å ha det bra må jeg velge vekk

ting i livet.

Om det er da snakk om personer, mat eller ting.

For at jeg skal lykkes i mitt liv, må jeg sette meg selv først!

Jeg må gjøre det som er viktig og bra for meg.

Da spiller det ingen rolle hva jeg blir tilbudt.

Jeg tar mine valg for meg selv.

FROKOST 1 ÅR DAG 103:

Omelett av 1 egg og Irina rundstykke.

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

LUNSJ 1 ÅR DAG 103:

Stekt aubergin:

Del auberginen i 2.

Skrap ut innmaten og del den opp i små biter.

Stek innholdet sammen med løk og hakkede tomater.

Smak til med pizzakrydder, salt og pepper.

Stek kjøttdeig vei opp 2 oz og bland det sammen

10 oz med tomatsausen. Topp disse med 2 oz ost.

Stek på 200 grader i 40 min.

MIDDAG 1 ÅR DAG 103:

Ovnsbakt laks:

Stek laksen på 225 grader i 15 min.

Del rødbeter i terninger legg dem i en ildfast form.

Med litt rosmarin og salt.

Bak den i ovnen på 225 grader i 45 min.

Kok opp en pose frostene erter, sil av og mos med stavmikser.

Stek sopp.

Vei opp: 4 oz laks.

4 oz moste erter.

4 oz rødbeter.

2 oz sopp.

2 oz lettrømme.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

Klem J.

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #livsstil

#irinarundstykker #proteinrundstykker #sunfrokost #sunnlunsj #stektaubergin

#laks #sunnmiddag #livetutenmelogsukker #livetutensukkerogmel #utensukkerogmel #utenmelogsukker #happythinandfree #lykkelig #nedivekt #

4 kommentarer

Siste innlegg