55 KG LETTERE UTEN TRENING

Kjære leser.

Da var hverdagen tilbake.

Jeg er klar, virkelig klar.

Dette året skal jeg være snillere med meg selv.

Jeg skal gi kroppen det den trenger.

Nok hvile, næringsrik mat og litt aktivitet…

Jeg må jo bare innrømme at det ikke har blitt noe

trening det siste 1,5 året…

Så da kan du jo kanskje spørre hvordan det er mulig

å gå ned 55 kg på 2 år uten trening.

Men det er absolutt mulig.

Grunnen er jo at jeg trengte å etablere gode vaner

uten å bruke opp kreftene mine på trening.

Det er mye lettere å sprekke en slankekur eller

livsstilsendring når man er sliten. Da velger man ofte

noe raskt og enkelt å putte i munnen, eller så

føler man at man fortjener å kose seg, siden vi har vert

så flink… Da går jo vinningen opp i spinningen….

 

Så jeg valgte å fokusere på maten før jeg skulle starte

med aktivitet…

Nå har jeg ventet litt lenge med trening tenker jeg.

Det er jo litt deilig å føle seg i form.

Spesielt nå når jeg ikke har disse kiloene å bære på.

Men når jeg nå skal trene,

trener jeg for kroppens ve og vel,

ikke for å gå ned i vekt.

For meg er det stor forskjell på det.

Men det blir en ny følelse,

for jeg har aldri trent i voksen alder,

for andre grunner enn å gå ned i vekt.

 

FROKOST:

Protein rundstykke med 1 oz ost.

LUNSJ:

VEDLIKEHOLD:

1 proteinrundstykke og 1 egg/2 oz kjøtt

MIDDAG:

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

Klem J.

 

#brightlineeating #lettereliv #nedivekt #slankere #lykkelig #frihet #trening #treningsglede

#utensukkerogmel #utenmelogsukker #sunnmat #sunnfrokost #proteinrundstykker

#tomatsuppe #sunnlunsj #sunnmiddag #laks #grilletlaks

#spisdegfri #happythinandfree

 

3 kommentarer
    1. Hei og godt nyttår! 🙂

      Du er veldig inspirerende. Har du noen gode tips til hvordan man tar seg sammen og begynner med dette. Jeg føler at dette er midt i blinken for meg! Men jeg føler det er så vanskleig å sette igang, da jeg ikke er så flink med å lage mat. Veier du laksen før den stekes eller etter?

      1. Hei Ida.
        Det er en god del tips i boken “spis deg fri”, til hvordan du kommer i gang.
        All mat jeg spiser veier jeg etter tilbereding. Men når jeg bruker frostene grønnsaker pleier jeg å veie opp 1 oz mer og da er det
        som oftest ganske nøyaktig 10 oz når jeg veier det etter koking eller steking. Jeg vil også anbefale deg å lage enkel mat.
        Så enkelt som mulig. Samle sammen de letteste oppskriftene og bruk dem. Lykke til.
        Klem J.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg