2019 ble starten på noe stort!

Kjære leser.

2019 skulle bli et år fullt med glede og fantastiske overraskelser.
Desember 2018 mistet jeg drømmejobben min og hele nettverket jeg hadde brukt ett år på å bygge opp. Et nettverk som gav meg motivasjon, inspirasjon og mye glede. En jobb jeg gjorde med hjerte for å hjelpe og vise vei.
Der stod jeg naken, uten en fremtid… trodde jeg. Jeg var knust over at godhet og kjærlighet til jobben skulle straffes. At jeg som medmenneske ikke skulle være god nok.

Men… når en dør lukkes åpnes en ny. Og den døren som åpnet seg gav mye mer mening og håp i livet.
Jeg skulle få muligheten til å coache mennesker som trengte hjelp i livsstil og med vekt. Jeg skulle få muligheten til å være et godt forbilde for så utrolig mange andre mennesker. Jeg fikk også muligheten til å finne frem kokkejakken og knivene mine igjen. Det å lage mat til mennesker som er på sin siste reise i livet har gitt mer mening enn noen annen jobb. Det er mye omsorg og kjærlighet i mat. Noe jeg glemte helt de årene jeg var syk og de årene jeg var fokusert på å gå ned i vekt.

Jeg har fått opplevelser og gaver inn i mitt liv som jeg bare kunne drømme om. Og det er akkurat det, når du virkelig følger hjertet å stoler på drømmen, så kommer den til deg.
Men alt handler om valg. Valg jeg tar i livet generelt.
Vi har alle valg. Det handler om hva jeg velger.
Jeg kunne valgt å være trist, lei og nedbrutt. Jeg kunne valgt å leve i fortiden med vonde minner og opplevelser. Jeg kunne valgt et liv i sorg og smerte. Men dette året har jeg lært at det ikke er der jeg ønsker å være. Jeg ønsker å leve et godt liv. Et  liv jeg har valgt selv. Med omsorg og kjærlighet, til meg selv og dem rundt meg.

Det neste året skal jeg våge å drømme enda mer og jeg skal fortsette denne reisen i dette spennende og unike livet som har blitt tildelt meg.
Jeg skal tørre å feile, jeg skal tørre å satse og jeg skal lære av livet ❤️

God nytt år ❤️

2 kommentarer
    1. Nydelig skrevet og inspirerende å lese Jeanette ❤️
      Og la oss ta valg som fører til at 2020 bli alt det vi ønsker oss✨🎉😍

    2. Godt nyttår til deg 😄 og takk for alt du deler i bloggen din ! Veldig nyttige tanker og tips for meg som knapt er halveis i vektnedgangen og har vedlikeholdet foran meg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg