DEN UMULIGE VEKTNEDGANGEN ER MULIG

Kjære leser.

Jeg har igjen fått en påminnelse om at det 

jeg har gjort med vekten, virker umulig for mange.

Det å gå ned 40 kilo på 10 mnd skal visst ikke være mulig.

I hvert fall ikke bare med å endre kostholdet.

For jeg må innrømme at jeg ikke trener så mye…

Jeg vet jo at kroppen har godt av trening.

Men jeg klarer ikke helt å bli venner med treningen igjen.

Vi var gode venner for 1 og 1/2 år siden.

Men når jeg stadig vekk gikk hjem å tømte skap og skuffer

for noe å hente energi fra, ble vi uvenner.

Jeg har jo måtte bryte en del tankemønster ved å gi opp treningen.

For jeg er jo opplært til at vekt tap handler om å

trene mer og spise mindre. Det er visst bare det som fungerer.

Men hos meg var det det som ikke fungerte.

Så da har jeg gjort det umulige. Gått ned 43 kilo bare med mat.

Bare ved å endre noen små grep i kostholdet.

Noen grep som har gitt meg kontrollen over maten.

Som igjen har ført meg til bedre humør, mindre bekymringer 

og et gladere liv! Så hvorfor gjør ikke alle dette?

Det enkle svaret er at det ikke passer for alle.

Men det er faktisk slik at de aller fleste som ikke gjør 

endringene som skal til faktisk ikke har tro på at det virker.

De har prøvd alt annet, så hvorfor skal dette plutselig virke.

Noe jeg kan kjenne meg igjen i. Men det virker.

Det er jeg et bevis på!

 

FROKOST 1 ÅR DAG 81:

Omelett:

4 oz kokte poteter som jeg stekte lett i stekepannen.

2 sammenpiskede egg.

Salt og pepper.

VEDLIKEHOLD:

6 oz stekte poteter.

3 egg. (4 på full vedlikehold)

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 81:

Blomkålsuppe:

10 oz kokt blomkål.

8 oz melk.

1 oz fløte.

Kok blomkålen i melken og litt vann.

Vei opp 10 oz kokt blomkål.

Ha dette tilbake i melken.

Mos med en stavmikser og spe ut med mer vann.

Tilsett salt, pepper og fløte.

VEDLIKEHOLD:
4 oz melk og litt mer vann.

1 irinarundstykke.

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 81:

Laks:

4 oz ovnsbakt laks krydret med 

sitronpepper og salt.

10 oz stekt løk, bakte tomater,

revet gulrot og ertemos.

ertemosen lager jeg slik:

Kok opp frostene erter. Sil av.

Mos med stavmikser. Salt og pepper.

2 oz lettrømme.

VEDLIKEHOLD:

4 oz poteter til.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnmat

#blomkålsuppe #laks #ovnsbaktlaks #utenmelogsukker #happythinandrfree

#lykkelig #sunnlivsstil #livsstil #nedivekt

3 kommentarer
    1. Hei 🙂 Utruli bra jobba! Som jeg ønsker at jeg satt “på den andre siden” av de 43 kg…(du husker sikkert hvordan det var ) Men jeg sliter med å tro på at jeg noensinne skal klare å gå ned i vekt med å spise mat ( Etter 10 år mer eller mindre sammenhengende på pulver)
      Keep up the good work!

    2. Karina: Jeg vet følelsen. Var også på pulver kurer en periode. Men en ting er sikkert, denne metoden er den letteste jeg har gjort! Mye god mat og faste rutiner. Har du lest “spis deg fri”? Høres ut som om du kan få deg en del aha opplevelser. Klem fra meg.

    3. Ja har lest spist deg fri samt hørt originalversjonen til Susan på engelsk flere ganger. Sett mange vlogs med henne, og live-facebook med Irina. Har visst i flere år at jeg er sukker/melavhengig. Men har jo en million teorier oppe i hodet mitt etter alle forsøkene jeg har gjort siden jeg var 12 år. Og alle motsier hverandre. Tror jo innerst inne at dette er det rette, men er redd for hva som skjer hvis dette ikke funker. Føles som siste håp på en måte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg