FOTBALL OG GOD MAT

Kjære leser.

Denne dagen har jeg sett veldig frem til.

Et oppgjør i toppen av eliteserien. 

JA jeg er fotball-idiot.

Tidligere benket jeg meg foran skjermen med 

alt av godsaker jeg hadde tilgjengelig.

Skulle jo kose meg fullt ut med fotball og digg.

I mitt tidligere liv hørte det sammen.

En grunn for å kose meg med noe.

Det er helt vanvittig å se tilbake på. For jeg svaner det ikke.

Ikke på over ett år har jeg hatt godis til noen begivenheter.

Men det var ikke lett å løsrive seg fra disse vanene.

Jeg måtte jobbe med meg selv og hva som er bra for meg.

Jeg vet jo at sukker og mel holder meg fanget i overvekt.

Jeg vet også at det skaper store problemer i kroppen.

Vi har jo et valg, vi kan velge å fortsette de gamle vanene,

eller å lage nye. Jeg valgte å lage nye.

Og jeg har nå mye mer oppmerksomhet på det som skjer rundt meg.

Jeg har ikke lenger munnen full av mat og fokuset er ikke

lenger på hva som er mitt neste mat inntak.

DET KALLER JEG FRIHET!

I dag blir det fotball og en flaske med deilig farris.

Og jeg gleder meg vanvittig!

FROKOST 1 ÅR DAG 66:

Irina rundstykker med skinke omelett:

2 oz skinke og 1 egg.

Oppskrift på rundstykker finner dere her:

https://www.spisdegfri.no/faq/kan-jeg-fa-oppskriften-pa-irinas-rundstykker/

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 66:

Stekte grønnsaker og fiskekaker:

Jeg stekte 10 oz med grønnsaker som:

paprika, gulrot, erter, løk og mais.

Tilsatte fiskekaker oppdelt i terninger.

Stekte dette godt sammen og smakte

det til med salt og pepper.

VEDLIKEHOLD:
4 oz kokte poteter, stekt sammen med grønnsakene.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 66:

Stekt andebryst:

Stek andebrystet med skinnsiden ned i en stekepanne.

Stek skinnet til det er sprøtt.

Legg så andebrystet i en ildfast form med skinnsiden opp.

Sett det hele inn i ovnen på 125 grader i 30 min.

La det hvile i 10 min før du skjærer i det.

Kok opp frosne erter, sil av og mos med stavmikser.

Tilsett salt og pepper.

Kok grønnsaker du liker.

Vei opp 4 oz andebryst.

5 oz ertemos.

2 oz kokte grønnsaker.

3 oz kokte grønnsaker gratineres med 1 oz ost

på 225 grader i ovnen.

VEDLIKEHOLD:

5 oz kokte grønnsaker.

4 oz kokte poteter som jeg skjærer i skiver,

krydrer med salt og pepper og gratinerer på 225 grader

med 1 oz ost på toppen.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnmat

#utensukkerogmel #happythinandfree #stektegrønnsaker #andrebryst 

#godmat #nedivekt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg