SUNN SØNDAGS MAT FOR HELE FAMILIEN

Kjære leser.

Søndagene er viktig her i huset.

Vi har familiemiddag med noe godt.

Tradisjonen har jeg med meg fra egen barndom.

Det er faktisk ganske viktig for meg å ta vare på den.

For selv om jeg ikke fokuserer så mye på mat lenger.

Så må jeg ha mat, og maten skal smake godt for at 

denne kokken skal klare å spise den.

Noen mennesker er så enkle at de ser på mat 

kun som næring. Men for meg er det litt mer enn det.

Jeg spiser 3 måltid for dagen, da skal de 3 måltidene være gode.

Når jeg da planlegger maten dagen før, 

planlegger jeg alltid noe jeg liker.

Når det er planlagt, vet jeg hva jeg skal ha

og da blir det ikke noe tanke kjør frem og tilbake mellom måltider

eller før og under et måltid. Da har jeg en plan og den følger jeg.

FROKOST 1 ÅR DAG 59:

Irinarundstykker:

https://www.spisdegfri.no/faq/kan-jeg-fa-oppskriften-pa-irinas-rundstykker/

Jeg har oppdaget at jeg kan spise leverpostei.

Så fantastisk. Den beste er den grove med pepper.

 

LUNSJ 1ÅR DAG 59:

Pytt i panne med taco vri:

Jeg hadde mye taco kjøtt igjen etter fredag.

Så da ble det pytt i panne med taco i dag.

10 oz Amerikansk blanding, paprika, løk og mais.

2 oz tacokjøtt.

1 egg.

Stek grønnsakene godt i en stekepanne.

Ha over kjøttdeigen med tacokrydder på.

Rør inn 1 egg og stek ferdig.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 59:

Kjøttkaker:

800 g kjøttdeig blandes med 2 egg,

1,5 dl melk, salt og pepper.

Rør det godt sammen.

Stek som vanlige kjøttkaker.

Legg kjøttkaker i en ildfast form på 200 grader, ca 10 min.

Kok ut stekepannen med fløte.

Kok fronsen erter og mos dem med stavmikser, salt og pepper.

Kok grønnsaker.

Vei så opp 4 oz kjøttkaker.

1 oz fløte.

5 oz erte mos.

5 oz kokte grønnsaker.

VEDLIKEHOLD:
4 oz kokte poteter.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat

#søndagsmat #livsstilsendring #livsstil #kjøttkaker

#pyttipanne #brukrester #irinarundstykker #nedivekt

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg