HØSTFERIEN OVER, VELKOMMEN TIL HVERDAGEN!

Kjære leser.

Jada… Jeg elsker hverdagen. 

Jeg elsker rutiner og struktur.

Jeg vet hva som kommer og får sjelden overraskelser.

JA jeg elsker hverdagen.

Høstferien var fantastisk den også.

Hyttetur med svigers i Eivindvik.

Besøk hos mine foreldre.

Og lørdagen med besøk hos venner jeg ikke har sett på en stund.

Utrolig kjekt å se venner og familie igjen.

Det er jo ikke så ofte jeg ser dem.

Noen så ut som om de miste både munn og ord,

da de så meg. Noen sa de misunnet meg og unnet meg dette.

Noen sa ikke så mye, men jeg så at det var rart.

Det er jo forståelig. Noen av disse menneskene har jeg ikke 

sett på over 50 kilo. Når noen forandrer seg 50 kilo,

kan jeg også miste både tale og munn. 

Stort sett har dette gått veldig bra, når de ser at det enda er meg 

inne i denne litt mindre kroppen.

Jeg er jo den samme inni, bare litt mindre utenpå.

Nå skal det bli godt å ta fatt på hverdagen igjen.

Det setter både store og små pris på.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 53:

Irina rundstykker med ost.

Jeg er på vedlikehold, derfor spiser jeg litt mer enn de som skal

ned i vekt. Her finner du oppskriften på rundstykkene:

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 53:

Lapskaus i bilen:

10 oz grønnsaker som:

gulrot, sellerirot, kålrot, hodekål, løk og purreløk.

Kokt godt sammen og tilsatt

4 oz pølse (uten mel eller sukker i de 3 første ingr.)

Salt og pepper. 

0,5 oz smør.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokte poteter.

Har dette i en boks. Kan varmes og spises kald.

 

MIDDAG 1ÅR DAG 53:

Tomatsuppe:

10 oz hakkede tomater med saus fra boksen.

2 oz løk og gulrot.

1 dl vann.

Kok dette godt sammen.

Mos med stavmikser.

Smak til med salt, pepper og basilikum.

1 oz fløte.

Servert med 2 kokte egg.

VEDLIKEHOLD:

1 kokt egg og 1 Irina rundstykke. 

 

5 kommentarer
      1. Jeg lager jo ofte bare til meg selv og da veier jeg opp 10 oz grønnsaker, 4 oz pølse og 0,5 oz smør. Vann tar jeg etter hvor tykk jeg pønsker den.
        MEN lager jeg til hele familien så ganger jeg dette med antall porsjoner og veier opp 14,5 oz silte grønnsaker pølse. Uten kraften fra suppen. Så heller jeg over kraften etterpå.

    1. Hei igjen! Jobber desperat for å få flere retter inn på reportouaret mitt. Når du skriver vedlikeholds mengden, er det bare der det står da, eller er det nevnt over i grunnoppskriften også ? Da betyr det at jeg skal spise tre egg til denne tomatsuppa?Jeg er på vedlikehold..
      Takker for svar..

    2. Når jeg skriver vedlikehold er det i tillegg til resten av retten. Til tomatsuppe er det 10 oz grønnsaker, 1 oz fløte (fett) og 2 egg normalt. På vedlikehold legger vi jo bare til korn til lunsj og middag. Så hvis jeg da har et proteinrundstykke ved siden av suppen, serverer jeg 1 rundstykke (1/2 protein og 1 korn) sammen med 1 egg (1/2 protein).
      Beste hilsen Jeanette

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg